נשיא הפד של סנט לואיס: עתיד הכלכלה נראה מבטיח

ג'יימס בולארד מעריך שכרגע אין צורך בתוכנית להקלה כמותית ■ הוא חושש שעוד תוכנית תתרום לעלייה במחירי הנפט ברחבי העולם ■ בולארד מביע אופטימיות לגבי התחזית הכלכלית של ארה"ב

נשיא הפדרל ריזרב בסנט לואיס ג'יימס בולארד אופטימי לגבי עתידה הכלכלי של ארצות הברית וטוען שיש עלייה מתמדת באמון בכלכלה המקומית בקרב משקי הבית באמריקה, והוא בטוח שאין צורך בתוכנית נוספת להקלה כמותית, בכך הוא מיישר קו עם עמדת יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי.

"אני חושב שהכלכלה האמריקנית מציגה נתונים טובים", אמר בולארד לעיתונאים לאחר שנשא דברים באוניברסיטת סימון פרייזר בוונקובר שבקנדה. "אני חושב שהגיע הזמן להירגע קצת ולהתחיל לאסוף נתונים נוספים על מנת לקבל תמונה יותר ברורה לגבי מה שקורה באירופה".

בולארד הסביר למה הוא מתנגד לתוכנית נוספת של הקלה כמותית וטוען שזה עלול לגרום לעלייה במחירי הדלקים בעולם. "אני אהיה מודאג אם נחליט לבצע עוד הקלה כמותית כי תוכנית כזו תתרום לעלייה המתמשכת במחירי הנפט ברחבי העולם".

מספר בכירים בפדרל ריזרב טענו שיש צורך בביצוע עוד תוכנית של הקלה כמותית בעקבות אחוז האבטלה הגבוהה והצמיחה המקרטעת במדינה על מנת להכניס להילוך גבוה את תהליך ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית. מנגד, היו כאלה, בינהם יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי, שמעדיפים בשלב זה לא להשיק עוד תוכנית, ולהשתמש בה רק במקרה בו ההתאוששות תתחיל לאבד מומנטום.