איש סודם של אנשי עסקים

הרב יאשיהו פינטו נחשב לאחד הרבנים הפופולריים כיום בציבוריות הישראלית. פינטו, 39, מחלק את עיקר זמנו בין ברוקלין שבניו יורק, שם הוא מתגורר ומשם מנהל את מפעלות הצדקה שלו, ובין אשדוד, שם הוא עומד בראש ישיבת "שובה ישראל". אחת לכמה זמן הוא מגיע גם לתל אביב, לפגוש את חסידיו שהתרבו עד מאוד במהלך השנים, מאז החל את פעילותו הרבנית בגיל 21. הוא נחשב לעילוי בתורה וקנה לעצמו שם כסמכות למאמינים רבים - דתיים וחילוניים כאחד.

למרות צניעותו הרבה, הוא ידוע בעיקר כאיש סודם של בעלי הון, כמו אילן בן דב וג'קי בן זקן בישראל, והמיליארדר שוטשטיין, הבעלים של אמריקן איגל, בארצות הברית.

אחיו, מאיר פינטו, סיפר ל"גלובס", כי "מיד אחרי חתונתו בגיל 21 הוא הקים באשדוד את ישיבת 'שובה ישראל', ואז התחילו לעלות אליו יותר ויותר אנשים. גילו שיש בו משהו אחר, נקודה אמיתית. הוא מתחבר אליהם לחלק הפנימי.

"הוא לא אומר להם 'תשמור שבת ותעשה מצוות'. הוא מקבל אותם כפי שהם ומשם דוחף אותם".

הוא אינו מאמין בקמעות ונמנע ממיסטיקה. הייעוץ שהוא נותן מתבסס בעיקר על ניסיונו ועל חוכמתו, ולא, בניגוד לרבנים אחרים, על "כשפים". בכינוסיו השונים, הכוללים אחת לשנה גם עלייה לקברו של הרב פאפו זצ"ל בבולגריה, הרב אינו מבקש תרומות לעצמו. הוא מוגדר שכיר של מפעלות הצדקה שלו, שכוללים 12 קהילות, ובכללן בתי תמחוי בישראל ובניו יורק, שם הוא מתגורר מאז שנת 2004, ומצהיר כי הוא עצמו מקבל תלוש שכר שממנו הוא מתפרנס. עם זאת, דרשה אחת שלו בחדר מלא באנשים עתירי יכולת עשויה לגרוף מאות מיליוני שקלים.