בובליל: "בקרוב נראה קפיצה במחירי הדירות"

(עדכון) - בכירי ענף הנדל"ן מתכנסים היום בפסגת הנדל"ן של "גלובס" ■ נשיא התאחדות הקבלנים: "זמן הבנייה עלה מ-20 ל-30 חודשים - צבר הדירות עולה אבל גמר הבנייה לא; מי שחושב שבמצב הזה מחירי הדירות יירדו - טועה"

נשיא התאחדות הקבלנים נסים בובליל מאשים היום (ב') את שר השיכון אריאל אטיאס בשיווק קרקעות לבנייה באזורים שאין בהם ביקושים. בפסגת הנדל"ן של "גלובס" שנערכת היום בת"א אמר בובליל כי "מינהל מקרקעי ישראל משווק קרקעות שחלקן הגדול באזורים שאין להם ביקוש. אז אנחנו שומעים על מספרים מאוד גבוהים, אבל במקביל אנחנו רואים ירידה בהתחלות בנייה".

בובליל הוסיף כי המשק הישראלי בכללותו הוא משק יציב, "אבל הבעיה המרכזית היא פער בהכנסות בין חלקי האוכלוסיה, והפער הזה חייב להיסגר".

בובליל הזהיר ממחנק האשראי במשק ומהירידה בהתחלות בנייה ואמר כי להערכתו מחירי הדירות בדרך לעלייה מחודשת: "זמן הבנייה עלה מ-20 ל-30 חודשים - צבר הדירות עולה אבל גמר הבנייה לא. בישראל יש פחות מ-500 דירות שלא מכורות. מי שחושב שבמצב הזה מחירי הדירות יירדו - טועה. אני חושש מאוד שנראה בתקופה הקרובה קפיצה חוזרת של מחירי הדירות".

בובליל תקף את הרגולציה בישראל בייחוד על רקע האזהרות מהגעתו של המשבר הכלכלי העולמי למשק הישראלי. "מצמצמים השקעות, אז איך נעמוד במשימות הלאומיות? כל שבוע יש החלטה נוספת ומטלות נוספות של הרגולטור על עלות הבנייה", אמר בובליל. הוא הוסיף כי "ההגבלות של הרגולטור מביאות לעלות של 7,000 שקל נוספת על כל דירה. מצד אחד מדברים ומצד שני מכניסים את היד עמוק לתוך כיסם של רוכשי הדירות".

בעת נאומו של בובליל ישב אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, בשורה הראשונה והמתין לזמנו לנאום. בובליל התייחס לבנקים שעוצרים את האשראי לקבלנים ואמר: "מזרחי טפחות הוא מהיחידים שנותר שחקן בשוק. אם לא יטפלו בנושא מגבלת האשראי הקבלנים והיזמים לא יוכלו לעמוד במשימות. הפיתרון קיים, צריך מישהו רציני ואחראי שיקבל את ההחלטות הנכונות".

בובליל אמר שניתן לבנות מאות אלפי יחידות דיור בישראל, לו רק יתקבלו ההחלטות הנכונות: "אני מציע למקבלי ההחלטות להסתכל אחורה ופשוט להעתיק. לגבי פרויקטים פינוי בינוי, הדיבורים רבים אך הביצועים לוקים בחסר. ניתן לבנות מאות אלפי יחידות דיור - רק צריך לקבל את ההחלטות הנכונות".