מיהו האיש העשיר ביותר באירופה השווה כ-40 מיליארד דולר?

לפי "מדד המיליארדרים של בלומברג", ינגוור קאמפרד, מייסד ענקית הקמעונאות איקאה, הוא האיש העשיר ביותר באירופה ואחד מ-5 האנשים העשירים בעולם

לפי "מדד המיליארדרים של בלומברג", ינגוור קאמפרד, מייסד ענקית הקמעונאות איקאה, הוא האיש העשיר ביותר באירופה. בבלומברג מעריכים כי הונו של קאמפרד הוא בהיקף של 40 מיליארד דולר, מה שהופך אותו גם לאחד מ-5 האנשים העשירים בעולם.

מדד המיליארדרים של בלומברג הוא מדד המתעדכן בתדירות יומית במטרה לדרג את האנשים העשירים בעולם. לפי נתונים שמספק המדד, קמפארד הצליח להשיג שליטה בעסקיו באמצעות השגת שליטה במספר חברות ענק שיצרו עבורו רשת של החזקות בתחומים שונים.

הקביעה של בלומברג מתבססת על הדוחות הכספיים של איקאה. לפי הדוחות, היקף רווחיה של החבה בשנת 2011 זינקו לרמה של 4 מיליארד דולר וההכנסות התפעוליות שלה עלו ל-5 מיליארד דולר. תוצאות החברה שבבעלותו של קאמפרד הושוו עם חברות ענק אחרות כמו רשת הקמעונאות "טארגט" ו- Pier 1 בארה"ב.

בבלומברג ביצעו הערכת שווי מקיפה של נכסיו של קאמפרד והגיעו למסקנה כי שוויה משל איקאה לבדדה מגיע ל-36 מיליארד דולר, וכל נכסיו האחרים בחברות הנוספות שבבעלותו מוסיפים לו עוד 4 מיליארד דולר.