מדד מנהלי הרכש באירופה נפל לרמה של 49.3 נק' בפברואר

(עדכון) המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר הפתיעו ועלו ב-0.3% ■ "בשלב זה אנו מעריכים כי התמ"ג של גוש האירו יצנח ב-0.1% בשלושת החודשים הראשונים של 2012" אומר כריס וויליאמסון, הכלכלן הראשי במארק

משבר החוב האירופי ממשיך להתרחב ולפגוע בכלכלת היבשת. מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים לחודש פברואר נפל לרמה של 49.3 נקודות לעומת קריאה של 50.4 נקודות בינואר, ומתחת לתחזיות האנליסטים שצפו קריאה גבוהה יותר של 49.7 נקודות.

נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מצביעה על האטה בפעילות הכלכלית של המגזר הפרטי. "בשלב זה אנו מעריכים כי התמ"ג של גוש האירו יצנח ב-0.1% בשלושת החודשים הראשונים של 2012", אומר כריס וויליאמסון, הכלכלן הראשי במארקיט. "יחד עם זאת דאגתנו המרכזית באה מכיוונם של איטליה וספרד, משום הנתונים הכלכליים שם מעידים כי הן תסבולנה מהאטה כלכלית שמרחיקה אותם עוד יותר מיעדי הצמיחה שהציבו לעצמם".

ברמה הלאומית, בגרמניה, הכלכלה המובילה בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר רשם עלייה, זה החודש השני ברציפות, לרמה של 53.2 נקודות. מדד מנהלי הרכש של איטליה נפל לרמה של 44.7 נקודות והמדד של ספרד נפל לרמה של 42.9 נקודות.

בהמשך, פורסם נתון המכירות הקמעונאיות של גוש האירו לחודש ינואר, שהיכה את התחזיות ועלה ב-0.3% זאת לאחר שבחודש הקודם הוא נפל בשיעור דומה והאנליסטים צפו כי ישאר ללא שינוי בחודש הקודם.

המכירות הקמעונאיות מצביעות על הביקוש למוצרים של משקי הבית בגוש האירו,שמאז תחילת המשבר הם למעשה עקב האכילס של כלכלת אירופה, זאת משום ששיעור האבטלה הגבוה בגוש האירו גורם לצרכנים לחשוש יותר לגבי מקום העבודה שלהם, כמו גם מוריד את "תחושת העושר" שלהם. כלכלנים באיחוד האירופי מצפים כי כלכלת אירופה תשוב לצמוח רק ברבעון השני של 2012.