הבורסה ננעלה בירידות; רציו איבדה 2.6%, דלק קידוחים 1.2%

החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על צפי לירידות קלות בפתיחת המסחר היום ■ אכזבה מנתוני בלוק 12 בקפריסין ■ ירידות שערים נרשמות באירופה ■ המלצות חמות לטבע מ-UBS ומריל לינץ'

יום המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות. מדד הבנקים איבד כ-2%. החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר ובאירופה נרשמת מגמה שלילית עם ירידות חדות.

תחילה לזירה הבינלאומית שם המתיחות הפוליטית סביב הסוגייה האיראנית המשפיעה על מחיר הנפט מעוררת חשש בקרב המשקיעים. באירופה, פורסם היום האומדן השני לנתון התמ"ג המוכיח כי כלכלת שוק האירו נכנסה למיתון עם התכווצות של 0.3% ברבעון הרביעי. יצויין כי מדובר במיתון השני במרחב האירו מזה תקופה של 3 שנים.

מחיר הנפט, בינתיים, ממשיך לשמור על יציבות סביב 106.8 דולר לחבית. נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הבהיר אתמול לנשיא אובמה בפגישתם כי עדיין לא התקבלה החלטה ישראלית לתקוף את איראן. עמדת ישראל שעלתה בשיחה בבית הלבן היא שיש החלטה איראנית מסודרת להשמיד את מדינת ישראל. ההערכה הישראלית היא שהלחצים על איראן גוברים, אך הזמן הולך ומתקצר.

אכזבה מבלוק 12 בקפריסין; המלצות חמות לטבע

הבוקר פרסמו אבנר ודלק קידוחים ביחד עם נובל אנרג'י דו"ח נוסף בנוגע לפוטנציאל הגז הטבעי בבלוק 12 בקפריסין. לפי הדיווח, בשני המאגרים ברישיון "בלוק 12" פוטנציאל גז של 1.7 TCF האחד ושל 3.4 TCF השני. נובל מחזיקה ב-70% מהזכויות בבלוק, יחד עם דלק קידוחים ואבנר, החברה הבנות של דלק אנרגיה אשר בשליטתו של יצחק תשובה, המחזיקות 15% כל אחת ברישיון.

עונת הדוחות נמשכת. אתמול עמדה שופרסל במוקד בעקבות פרסום התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ולסיכום שנת 2011. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-77 מיליון שקל ברבעון הרביעי, ירידה של 44% מהרווח התפעולי של הרבעון המקביל בשנה שעברה. מחר צפויה חברה גדולה אחרת בקבוצת אידיבי, סלקום , לפרסם את תוצאותיה.

מלאנוקס , טבע ופריגו איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק. צוות האנליסטים של מריל לינץ' - גרג גילברט חיים ישראל וסומאנט קולקארני, מעריך שטבע תזכה במשפט הקופקסון וכי חברת התרופות הישראלית תגן על מוצר הדגל שלה מפני תחרות גנרית עד אמצע שנת 2015. בסקירה שפרסמו היום (ג') האנליסטים הם העלו את מחיר היעד למניית טבע ב-2 דולר ל-57 דולר למניה, מחיר הגבוה בכ-26% ממחיר השוק.

אמפל אמריקן , כמה לא מפתיע, דיווחה הלילה כי חמושים פוצצו את צינור הגז המוליך לישראל בחצי האי סיני, מערבית לאל-עריש. מדובר בפעם ה-12 שצינור הגז מותקף, מאז ההפיכה במצרים. הלילה הודיעה החברה כי באם הסדר החובות עם בעלי האג"ח מסדרה ב' יאושר, תדחה החברה את תשלומי האג"ח למחזיקי סדרה ג' - וזאת עד לבחינת מימושו של ההסדר והשפעתו על יתרת המזומנים של החברה.

חברות ביו ויו וחברת OncoMDx מקליפורניה הודיעו היום על שיתוף פעולה לפיתוח בדיקת אבחון לא פולשנית לגילוי מוקדם של סרטן הריאות מסוג של תאים שאינם קטנים. הבדיקה, שנעשית על ידי בדיקת כיח של החולה במכונת הסריקה של ביו ויו, פותחה לראשונה באוניברסיטת טקסס והיא צפויה להיות שימושית ויעילה לצורך אבחון מוקדם של סרטן הריאות אצל מעשנים ואוכלוסיות סיכון נוספות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]