מריל לינץ': טבע תזכה במשפט הקופקסון; המניה תזנק

(עדכון) - האנליסט גרג גילברט: "הכרעה בקופקסון צפויה בכל רגע - טבע תזכה" ■ מעלה את מחיר היעד ל-57 דולר למניה ■ צופה הסכם פשרה בנוגע לתרופת הנוביגיל ■ גם UBS בסקירה אופטימית: "טבע תזנק ב-33%"

צוות האנליסטים של מריל לינץ' - גרג גילברט חיים ישראל וסומאנט קולקארני, מעריכים שטבע תזכה במשפט הקופקסון וכי חברת התרופות הישראלית תגן על מוצר הדגל שלה מפני תחרות גנרית עד אמצע שנת 2015. בסקירה שפרסמו היום (ג') האנליסטים הם העלו את מחיר היעד למניית טבע ב-2 דולר ל-57 דולר למניה, מחיר הגבוה בכ-26% ממחיר השוק.

"הכרעה במשפט הקופקסון צפויה בכל רגע", כותבים האנליסטים. "אנו מעריכים כעת כי טבע תצליח להגן על הפטנטים שלה".

האנליסטים מציינים כי אמנם קשה לחזות תוצאות במשפטים כאלה, אך הם מעריכים שטבע תזכה והפטנטים על הקופקסון, שתקפים עד מאי 2014, יחזיקו מעמד. יתרה מזאת - האנליסטים לא צופים תחרות גנרית לתרופה עד אמצע 2015. הם מציינים שגם אם טבע תפסיד במשפט, למתחרותיה צפויים קשיים רגולטוריים וטכנולוגיים בפיתוח תרופות גנריות לקופקסון.

טבע, כידוע, ביקשה בעבר מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) להתנות אישור לגרסאות גנריות לקופקסון בהליך מלא של ניסויים רפואיים, מה שעשוי לעכב את מתחרותיה ב-33 חודשים עד להשקת המוצר. ה-FDA נמנע עד כה מלהחליט בסוגיה זו, תוך שהוא ממתין לתוצאות המשפט.

גילברט העריך בסקירה קודמת שלו שתחרות גנרית לקופקסון תתחיל כבר ב-2013 אולם היום הוא צופה שהתחרות לא תתחיל לפני אמצע 2015. הוא מציין שהקופקסון מוגן בין השאר ב-7 פטנטים. לפי המודל שלו, הפסד לטבע במשפט יפגע במחיר היעד למניה ב-5 דולרים ואילו עיכוב של שנתיים בלבד בתחרות גנרית לקופקסון יעלה את מחיר היעד במודל שלו ב-3 דולרים למניה.

גילברט מעריך כי ב-2012 תרשום טבע מכירות של הקופקסון בהיקף של 3.8 מיליארד דולר ברחבי העולם, כאשר המכירות בארה"ב יהוו כ-2.6 מיליארד דולר. כמו כן הם צופים עלייה קלה של 1% במכירות התרופה ב-2013, כאשר ב-2014 תהיה זו כבר עלייה של 3%.

עם זאת, במריל לינץ' מזהירים מהאתגר העומד לנגד החברה מכיוון ה-Nuvigil, לטיפול בהפרעות עירנות, ובמריל לינץ' הכינו תסריט אפשרי להסכם פשרה לפיו יינתן אישור גנרי כבר בתחילת 2015 (לעומת 2018).

בשורה התחתונה, תחזית הרווח למניה עומדת על 5.58 דולר ב-2012 ו-6.21 דולר ב-2013 (לעומת צפי קודם לרווח של 5.11 דולר בסקירה קודמת).

UBS: מחיר יעד של 60 דולר

גם חטיבת המחקר של UBS פרסמה היום סקירה מקיפה על טבע , כאשר גולת הכותרת של סקירה זו היא שכלכלני החברה מעלים את מחיר היעד של ענקית הגנריקה הישראלית ב-33% למחיר של 60 דולר למניה.

כלכלני הבנק מתבססים בסקירה בעיקר על התוצאות החיוביות שהשיגה החברה בניסויים שערכה בתרופת QNASL הנועדה לטיפול באלרגיות שונות. הניסויים שנערכו במסגרת שלב המחקר PHASE 3, הראו כי חל שיפור משמעותי במשתתפי הניסוי שנטלו את התרופה, וכי תופעות האלרגיה שמהם סבלו נעלמו כליל.

יחד עם זאת האנליסטים של UBS מציינים כי תרופה זו אינה נחשבת למנוע הצמיחה המרכזי של החברה, בניוגד לקופקסון, כך שהם לא צפויים להשפיע על מניית החברה.

לכן, בבנק ההשקעות החליטו להשאיר את המלצתם על מניית טבע ל-12 חודשים הבאים על "קנייה", אך משאירים גם את מחיר היעד שלה על 60 דולר למניה - כלומר פרמיה של 33% על המחיר שהיא נסחרת בשוק.