המשטרה בודקת אי-סדרים לכאורה בהתנהלות עופר עיני

הבדיקה מתמקדת בשאלה האם עיני העניק טובות הנאה לעצמו ולמקורביו ■ בסביבתו של עיני משוכנעים כי התלונה קשורה בבחירות בהסתדרות: "זו אינה הפעם הראשונה שגורמים פוליטיים עושים שימוש במשטרה כדי לקדם את מועמדותם"

משטרת ישראל בודקת תלונה בדבר חשש לאי-סדרים לכאורה בהתנהלותו של יו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני. העיתונאי יואב יצחק פרסם היום (ג') את המקרה באתר "מחלקה ראשונה", אולם יודגש כי בשלב זה עיני עצמו לא זומן לחקירה, והוא אינו בגדר חשוד.

כפי הנראה, המשטרה החלה בבדיקה בעקבות תלונות על אי-סדרים לכאורה וייתכן שגם על טובות הנאה שעיני העניק לכאורה לעצמו ולכמה בכירים בארגון.

בסביבתו של עיני משוכנעים כי מדובר בהגשת תלונה בלבד, שאין בה דבר, וזאת על רקע הבחירות הקרובות לראשות הארגון.

יועץ התקשורת רונן צור, שמשמש כיועצו של עיני לצורך הבחירות, מסר בתגובה: "זו אינה הפעם הראשונה שגורמים פוליטיים מנסים לעשות שימוש במשטרה כדי לקדם את מועמדותם, כאילו היא (המשטרה) כלי שרת בקמפיין שלהם. לא ידוע לנו דבר על קיום חקירה ועל גורמים שנחקרו, ובכל מקרה יהיה שיתוף-פעולה מלא עם כל גורם אכיפה".

תלונות בזמן בחירות

כשאנשיו של עיני מדברים על "גורמים פוליטיים", הם רומזים באופן טבעי לחברי הכנסת עמיר פרץ ואיתן כבל, שהגישו את מועמדותם, ובכוונתם להתמודד מול עיני על תפקיד יו"ר ההסתדרות. השניים מבקרים את עיני בחריפות בשבועות האחרונים. התקיף ביותר הוא כבל, שכינה את עיני רק באחרונה "היסטרי, פחדן ודיקטטור".

קצפם של כבל ופרץ יצא בעיקר לאחר שוועדת הבחירות של ההסתדרות הודיעה על הקפאת המועמדות של השניים עד לבירור נוסף, וזאת בשל מה שהגדירה הוועדה "ממצאים שמעלים חשש לכאורה לפלילים".

על-פי אותם ממצאים לכאורה, ברשימת התומכים שפרץ וכבל התבקשו להגיש על-פי תקנון הבחירות כתנאי למועמדותם, התגלו שמות כפולים ומשולשים. בנוסף, כמה מאות אנשים שהופיעו בין רשימות התומכים הכחישו בשיחות טלפון שנערכו עבור הוועדה כי הם חתמו על טופס תמיכה.

העובדה שוועדת הבחירות פנתה באופן יזום למי שהופיעו ברשימות התומכים של כבל ופרץ נחשבת שנויה במחלוקת. כך גם העובדה שהכחשה טלפונית הספיקה בשביל לפסול את המכחיש, בלי לבקש ממנו תצהיר או להצליב חתימות.

בדיוק בעניין זה הגיש היום פרץ עתירה לראשות השיפוט של ההסתדרות, בדרישה לפזר את ועדת הבחירות בראשות עו"ד טל קרת.

בעתירה, שהוגשה על-ידי עו"ד אילן בומבך, מתבקשת רשות השיפוט של ההסתדרות להודיע לאלתר כי פרץ רשאי לשמש מועמד רשמי בבחירות הקרובות שיתקיימו במאי. פרץ טוען בעתירה כי השיחות שנעשו על-ידי חברה פרטית שנשכרה מטעם ועדת הבחירות "הלחיצו" את תומכיהם של פרץ וכבל, שממילא חלקם חשו כי "מחפשים אותם".

אם אכן התלונה במשטרה בעניינו של עיני קשורה לבחירות, הרי שזאת לא הפעם הראשונה שמוגשות תלונות למשטרה בזמן בחירות לראשות הארגון. כך למשל, בשנת 2002 הגיש פיני קבלו, אז מועמד מטעם מפלגת העבודה, תלונה במשטרה נגד יו"ר ההסתדרות המכהן דאז, עמיר פרץ. קבלו טען אז כי פרץ מנצל כספי ציבור לצורך פעילותו הפוליטית.

בשונה מהמקרה ההוא, כעת מדובר ככל הנראה בתלונה שאינה קשורה ישירות להתנהלות של עיני בזמן הבחירות, ומי שהגיש את התלונה לא עשה זאת באופן פומבי.