"פשיטת רגל של יוון תגרום להפסדים של טריליון א' לגוש"

בדו"ח סודי של ה-IFF נכתב שההשלכות של חדלות פרעון של יוון יהיו הרות אסון על גוש האירו ■ בדו"ח נטען גם שיהיה צורך בסיוע חיצוני לאיטליה וספרד על מנת למנוע את הקריסה שלהן

במהלך סוף השבוע, הורידה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את דירוג האשראי של יוון לרמה הנמוכה ביותר. בדבריה ציינה שהמדינה תתקשה לגייס כספים נוספים ממשקיעים לאחר שיגרמו כל 130 מיליארד האירו שהמדינה תקבל מחבילת הסיוע השנייה ובכך תיאלץ להודיע על פשיטת רגל. ב-IIF (רש"ת: Institue for International Finance) מעריכים שפשיטת רגל של יוון תוביל לנזקים של מעל לטריליון אירו לגוש האירו.

במסמך שהגיע לסוכנות הידיעות רוטירס ושנשא את התאריך 18 בפבראור נכתב שבנוסף לנזקים שיאלץ גוש האירו לספוג, ושכאמור מוערכים במעל לטריליון אירו, מדינות כמו ספרד ואיטליה יצטרכו סיוע חיצוני על מנת למנוע את התפשטות חדלות הפרעון של יוון אליהן.

"יש השלכות גדולות והרסניות לפשיטת הרגל של יוון", נכתב בדוח של ה-IFF שהוגדר כ"סודי" על ידי הארגון. "קשה להעריך במדויק את הקיף הנזקים שיגרמו, אבל אנחנו לא מצליחים לראות מצב שזה יהיה מתחת לטריליון אירו".

בארגון קוראים לכל המוסדות הפרטיים שמחזיקים באגרות חוב יווניות להשתתף בעסקת החלפת האג"ח של הממשלה היוונית, מהלך שיביא למחיקת כ-100 מיליארד אירו מהחוב היווני, על מנת לעזור ליוון לחזור למסלול של יציבות כלכלית יחסית.

ה-IFF מעריך שאם עסקת האג"ח עם המגזר הפרטי תיכשל, הבנק המרכזי האירופי ייאלץ לספוג הפסדים עצומים. על פי הארגון, החשיפה של הבנק המרכזי לחוב היווני עומד על 177 מיליארד אירו - כפול מבסיס ההון שלו.