באומן-בר-ריבנאי דורש מיו"ר ויצ"ו התנצלות ופיצוי כספי

יו"ר ויצ"ו ‎גילה אשרת עמדה בראש צוות שבחר את קמפיין חזיות FIX לפרסומת הסקסיסטית ב-2011 ■ באומן ליו"ר ויצ"ו: "התלהמת בפופוליזם זול וחסר בסיס"

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי דורש מויצ"ו ומיו"ר ויצ"ו, גילה אשרת, פרסום מודעת הבהרה, התנצלות ותשלום כספי עבור מה שהמשרד רואה כלשון הרע. זאת, בעקבות הענקת "אות קלון" למשרד והכתרת פרסומת שייצר עבור המותג FIX כ"פרסומת הסקסיסטית לשנת 2011".

במכתב שנשלח על-ידי עורכי הדין של המשרד נטען כי "אופן הצגת הקמפיין בתחרות חסר בסיס עובדתי, שקרי, מנותק מהמציאות ומציג מצג מעוות לחלוטין".

בעוד שבויצ"ו הוצג הקמפיין ככזה שקורא לנערות להצטלם בחזיות, בבאומן טוענים כי הקמפיין קרא לנערות להצטלם עם מודעה בה נראית אישה לבושה לחלוטין האוחזת בחזייה.

בבאומן טוענים עוד כי "הקורא, שאינו מכיר את הפרסומת, מגיע למסקנה כי המשרד עושה שימוש ציני ולא מוסרי בילדות ובנערות, על גבול הפדופיליה ממש. הדברים מקבלים משנה חומרה נוכח הבמה והעיתוי (הכנסת לקראת יום האישה הבינלאומי, עב"ל) שבהם הפצתם את הדברים המרושעים".

עוד נטען כי נראה שאנשי ויצ"ו והיו"ר לא טרחו להעיף מבט בפרסומת המדוברת. "נכון שבעיתונות התפרסמה מודעה שבה נראית אישה לבושה בחזייה. אנו מניחים כי ברור לכם שפרסומות לחזיות הן דבר נפוץ, מקובל ולגיטימי כשלעצמו. למשרד פרסום לא מוכרת דרך לפרסם חזיות מבלי להציג נשים הלבושות בחזייה.

"המשחק הפרסומי לא קרא לנשים או לנערות להצטלם עם החזייה, לא במפורש ולא במרומז. במסגרת זו נשים לבושות למהדרין צילמו את עצמן אוחזות בידיהן את תמונת החזייה מהפרסומת ותו לא".

עוד נטען כי אף ילדה, נערה או אישה לא הצטלמה בחזייה ולא הציגה תמונה כזו בדף הפייסבוק.

חמתו של משרד הפרסום יצאה בשל התבטאותה של יו"ר ויצ"ו גילה אשרת, שאמרה כי "כדי למכור חזיות לא צריך להפשיט ילדות". "התלהמת בפופוליזם זול וחסר בסיס, מבלי שעצרת לבחון איך וכיצד דברים הזויים אלה שיצאו מפיך עולים בקנה אחד עם העובדות. הדברים חמורים במיוחד לאור העובדה שלא טרחתם בטרם פרסום הדברים לפנות למשרד הפרסום ולברר עמו את העובדות".

במכתב מובהר כי "משרד הפרסום מכבד כל אישה ונערה באשר הן ומקפיד לפעול באחריות וברצינות בפרסומות. בהבל-פה פגעתם במוניטין שעליו עמל משרד הפרסום שנים ארוכות".

מויצ"ו נמסר בתגובה: "ויצ"ו דוחה על הסף את טענות באומן-בר-ריבנאי ועומדת מאחורי בחירתו של צוות המומחים. ראוי שמשרד הפרסום ייתן את דעתו על קמפיין סקסיסטי המחפיץ את גוף האישה ומציגו כאובייקט מיני, במקום להלך אימים באמצעות מכתבים מעורך דין".