ארה"ב: האשראי הצרכני זינק ב-17.8 מיליון דולר בינואר

(עדכון) סקר ה-ADP לפברואר הצביע על כך שנוספו למשק האמריקני 216 אלף משרות חדשות ■ הכלכלנים צפו כי יתווספו רק 204 אלף משרות חדשות בפברואר, כך שמדובר בהפתעה לטובה זה החודש השלישי ברציפות

שוק העבודה בארה"ב ממשיך להשתפר באופן מתון יחסית. סקר ה-ADP שהתפרסם היום, הבודק כמה משרות נוצרו בארה"ב בסקטור הפרטי, מלבד סקטור החקלאות, הצביע על גידול של כ-216 אלף משרות בחודש פברואר.

הערכות כלכלנים עמדו על 204 אלף משרות חדשות, כך שמדובר בהפתעה לטובה זה החודש השלישי ברציפות.

כעת ממתינים הכלכלנים והמשקיעים לנתוני שוק העבודה שיתפרסמו ביום שישי. הצפי הוא לגידול של 250 אלף משרות בחודש שעבר, לאחר עלייה של 243 אלף משרות בינואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר על 8.3%.

עוד פורסם היום כי הפריון ברבעון הרביעי של 2011 רשם עלייה של 0.9% (נתון מעודכן) לעומת 0.7% בנתון הקודם. הנתון המעודכן היה בהתאם לציפיות הכלכלנים.

הפתעה גם בפעילות האשראי הצרכני בארה"ב לחודש ינואר. לפי נתונים שמספק הפדרל ריזרב, זה החודש השלישי ברציפות שבו רושמים נתוני האשראי הצרכני עליות חדות. הנתון היכה גם החודש את התחזיות כאשר הצביע על עלייה בצריכת האשראי לרמה של 17.8 מיליארד דולר בינואר, לעומת צפי ל-10 מיליארד דולר.

במהלך שלושת החודשים האחרונים החוב של הסקטור הפרטי גדל בממוצע ב-18 מיליארד דולר, זאת לעומת אשראי צרכני ממוצע של 5.3 מיליארד דולר בשלושת החודשים המקבילים אשתקד, עניין שמעלה חששות רבים בקרב כלכלנים ואנליסטים.

"מצד אחד הנתון מצביע על כך שפעילות האשראי גדלה, שזה עניין חיובי, אך נשאלת השאלה האם ה'פד' צריך להיזהר מהתפתחותה של בועת אשראי שעלולה להתפוצץ ביום מן הימים", אומר ג'ון רייפר ממילר-טבק.