מייסד גוגל לנשיא פרס: "הערכה רבה למפתחים הישראלים"

נשיא המדינה שמעון פרס התארח במטה חברת גוגל בקליפורניה, זכה לסיור מקיף בחברה ושמע מסרגיי ברין כי לדעתו ישראל היא חלוצה במחקר ופיתוח ■ פרס ביקש ממארחו להעמיק את שיתופי הפעולה עם מרכזי המחקר והפיתוח בישראל

"ישראל היא חלוצה במחקר ופיתוח, ובגוגל אנו רוחשים הערכה רבה למפתחים הישראלים", כך אמר אחד ממייסדי גוגל סרגיי ברין לנשיא המדינה שמעון פרס, במהלך סיור שערך הנשיא במטה חברת גוגל בעמק הסליקון בקליפורניה. פרס השיב לברין כי "בישראל למדנו לכוון למחר וסוד ההצלחה של המדינה טמון במוחות המבריקים, ביצירתיות, בתעוזה ובחוצפה הישראלית המיוחדת".

ברין ערך לנשיא פרס סיור במטה החברה והציג לו שורה של פיתוחים ובראשם טכנולוגיות חדשות של Google Translate המסוגלות לתרגם אוטומטית עמודי אינטרנט שלמים מערבית לעברית ואף לאידיש. כמו כן הציג ברין לנשיא יכולות זיהוי קולי חדשות שפיתחה החברה. השניים דנו במגמות בכלכלה העולמית ובכלכלה הישראלית והנשיא ביקש ממארחו להעמיק את שיתופי הפעולה עם מרכזי המחקר והפיתוח בישראל.

פרס מסכם הערב שלושה ימים של פגישות ואירועים עם בכירי עולם הטכנולוגיה והאינטרנט בעולם, במהלכם נפגש עם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג והשיק עמוד פייסבוק אישי, הופעה בכנס יזמי סטארט אפ ובלוגרי טכנולוגיה Launch, מפגש עם מנהלי קרנות הון סיכון, סיור במעבדות חקר המוח והאטום של IBM ומפגש עם ראשי תעשיית ההיי-טק הבינלאומית בביתו של נשיא סיסקו ג'ון צ'יימברס.

במהלך הסיור בגוגל הנשיא פרס גם זכה לסיור וירטואלי תלת ממדי על מסכי ענק של Google Earth במחוזות ילדותו בפולין, בקיבוץ אלומות אותו הקים בצעירותו, בירושלים, ואף על הירח ומאדים. ברין גם ערך לפרס סיבוב הדגמה באב-הטיפוס של "מכונית Google ללא נהג", המופעלת על ידי מערכת ממוחשבת שפותחה בשנים האחרונות.