החל הליך מכירת מניות של AIG בהיקף 6 מיליארד דולר

משרד האוצר האמריקני הודיע אתמול על כוונתו למכור מניות של חברת הביטוח AIG בהיקף של 6 מיליארד דולר ■ AIG תקנה בחזרה מניות בהיקף של 3 מיליארד דולר

משרד האוצר האמריקני מתכוון למכור מניות בחברת AIG בהיקף של 6 מיליארד דולר שהחזיק בהן לאחר שהציל את ענקית הביטוח מקריסה במהלך משבר האשראי בשנת 2008 לאחר שהחברה ביצעה כמה השקעות גרועות בתחום המשכנתאות.

בהודעה שפירסם אתמול משרד האוצר האמריקני נאמר שחברת AIG עצמה מתכוונת לרכוש מניות בהיקף של 3 מיליארד דולר. על פי ההצעה, מחיר המניה נקבע על 29 דולר, והדלת עדיין פתוחה לקבלת הצעות לגבי שאר המניות שנותרו, כך אומרים שני אנשים המקורבים לנושא ושהעדיפו להישאר בעילום שם. בחודש מאי בשנה שעברה מכר משרד האוצר 200 מיליון מניות בחברה - גם במחיר של 29 דולר למניה, ובכך הוריד את אחזקתו בחברה ל-77%.

מאז תחילת השנה עלתה המנייה ב-27% לרמה של 29.45 דולר למניה, שהינו מחיר הסגירה בוול סטריט אתמול. החברה רשמה רווחים של 19.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי של 2011 ובשבוע האחרון הכניסה לקופתה כ-6 מיליארד דולר לאחר שמכרה את חברת AIA מהונג קונג שהייתה בבעלותה, וזאת על מנת לממן חלק מהקנייה חוזרת של המניות ממשרד האוצר האמריקני.