פרופ' רון חריס נבחר לדיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א

יחליף את פרופ' דפנה ברק-ארז שהתמנתה באחרונה לשופטת בביהמ"ש העליון

פרופ' רון חריס נבחר לדיקאן החדש של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. חריס מחליף בתפקיד את פרופ' דפנה ברק-ארז, שהתמנתה באחרונה לשופטת בבית המשפט העליון.

פרופ' חריס הוא בעל תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון ושני בהיסטוריה כללית מטעם אוניברסיטת תל-אביב ותואר שלישי בהיסטוריה משפטית מטעם אוניברסיטת קולומביה בארה"ב.

חריס הצטרף לסגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב בשנת 1993 והפך לפרופסור מן המניין ב-2009. חריס שימש בתפקידים ניהוליים שונים, לרבות סגן הדיקאן והמנהל המייסד של תוכנית התואר השני האקזקוטיבי תל-אביב בשיתוף עם אוניברסיטת נורתווסטרן. כמו כן שימש כמנהל של מכון דויד ברג למשפט והיסטוריה וכמנהל משותף של מרכז בתיה ויששכר פישר לממשל תאגידי ורגולציה של שוק ההון.

תחום העיסוק של פרופ' חריס הוא הממשק בין היסטוריה משפטית להיסטוריה כלכלית עם דגש על היסטוריה של חברות עסקיות, על צורות ארגון עסקיות נוספות ועל מוסדות משפטיים-כלכליים ותרומתם לצמיחה כלכלית. בנוסף, הוא חוקר את ההיסטוריה של המשפט הישראלי ואת היסטוריה של דיני הוצאה לפועל ופשיטת-הרגל.

הדיקאן החדש הוא מחברו של הספר Industrializing English Law: Entrepreneurship and Business Organization, 1720 - 1844 (Cambridge University Press, 2000). כמו כן ערך שני ספרים נוספים וחיבר עשרות מאמרים שפורסמו בכתבי עת מובילים בעולם.

פרופ' חריס פעיל בפורומים משפטיים-ציבוריים - הקים את הארגון הישראלי למשפט והיסטוריה, ובמסגרתו ארגן את המפגשים השנתיים של הארגון, היה חבר בוועדה מקצועית של ארכיון המדינה, ארגן כנסים בינלאומיים בתחום וערך ספרים וחוברות נושאיות של כתבי עת.

חריס שימש כפרופסור אורח באוניברסיטאות ברקלי ודרום קליפורניה בארה"ב, עמית במכון ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית וכן עמית מחקר בלונדון, אוקספורד, פריז ועוד.

במהלך השנים הוא זכה במלגות ומענקים מאוניברסיטת קולומביה, המועצה הבריטית, קרן יד הנדיב והקרן הלאומית למדע.