אילן שילוח מכר את יתרת מניותיו במשרד הפרסום למקאן אריקסון העולמית

יו"ר משרד הפרסום הגדול בישראל החזיק ב-18% ממניות המשרד, ועל-פי הערכות בענף, צפוי לקבל מהעסקה 13 מיליון דולר f שילוח: "חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן אריקסון העולמית לחמש השנים הקרובות לפחות"

אילן שילוח, יו"ר משרד הפרסום מקאן ישראל, מכר את מניותיו לקבוצת הפרסום הבינלאומית מקאן אריקסון - כך נודע ל"גלובס". שילוח החזיק ב-18% מהמניות.

עפ"י הערכות זהירות בענף, שוויו של מקאן ישראל עומד לפחות על 70 מיליון דולר, מה שמשקף שווי עסקה של כ-13 מיליון דולר לשילוח.

במקאן העולמית החתימו את שילוח על חוזה, במסגרתו הוא יישאר במקאן לפחות עוד 5 שנים.

שילוח הצטרף ב-1996 כמנכ"ל למקאן אריקסון (בשמו דאז קשר בראל). בתוך שנתיים הוא הפך את מקאן ממשרד בחמישייה הראשונה עם הפנים למטה, למשרד הגדול בישראל. לאחר "ניעור" במצבת העובדים והחדרת סטנדרטים מקצועיים שלא היו נהוגים אז בענף, הפך המשרד למזוהה גם עם מובילות קריאטיבית, עליה שמר במשך מספר שנים.

בהמשך הפך שילוח לא רק למנכ"ל קבוצת מקאן אריקסון בישראל, אלא גם לחבר בהנהלת מקאן אירופה והנציג הבכיר של קבוצת אינטרפבליק בישראל.

עסקים נוספים

לשילוח היו כוונות להיכנס גם לתחומים נוספים ויותר מפעם אחת הוא לקח צעד אחורה בכל הקשור לניהול משרד הפרסום. בעבר הוא כמעט הפך לבעל מניות בערוץ 10 אך העסקה לא יצאה בסופו של דבר לפועל. בעבר אף פורסם כי שילוח, יחד עם גיא רולניק, סגן מו"ל "הארץ", ניסה לרכוש את עיתון "דה מרקר" מידי עמוס שוקן, גם במקרה זה הדבר לא יצא לפועל.

בשנת 2002 שילוח נסוג מתפקיד המנכ"ל, לקח על עצמו את תפקיד יו"ר הקבוצה ומינה את שירה מרגלית ואורן פרנק למנכ"לים משותפים. חמש שנים מאוחר יותר הוא חזר לניהול פעיל בעיקר עקב אחד המשברים הקשים שידע, שעה שהוא עצמו פיטר את מרגלית ופרנק בגלל התבטאויות שנתפסו ככאלה שעשויות לפגוע בלקוח. שילוח לקח מחדש את מושכות הניהול למשך כשנה, תוך שהוא מנסה לבנות שדרה ניהולית חדשה.

עם חזרתו לכיסא המנכ"ל, היו רבים שהעריכו כי שילוח יפעל לייצוב המשרד, ואז ייצא מענף הפרסום וימכור את מניותיו. אך ב-2008 חתם שילוח חוזה ניהול שתוקפו מתחילת 2009 למשך חמש שנים. היות והחוזה המקורי שלו אמור היה להסתיים ב-2010, המשמעות הייתה התחייבות של שילוח לשלוש שנים נוספות. באותה שנה הוא טלטל את הענף כשמינה את איריס בק, לשעבר סמנכ"לית השיווק של פרטנר, למנכ"לית המשרד.

בשנים האחרונות העמיקה מעורבותו בתחומים אחרים. כיום שילוח הוא בעל המניות הגדול והדומיננטי בחברת מטומי שפועלת בתחום הפרסום האינטרנטי והוא גם אחד מבעלי המניות בחברת ההשקעות The Time, המתמקדת בחברות ניו-מדיה בשלביהן המוקדמים.

מקאן אריקסון ישראל נמצאת כיום בשליטת קבוצת הפרסום העולמית מקאן אריקסון, שהחלה לרכוש מניות בחברה ב-1996 ומאז הגדילה את אחזקותיה בקבוצה בהדרגה. לאחר שהשותפים המייסדים בקשר בראל מכרו את אחזקותיהם, נותר שילוח בעל המניות הישראלי היחיד במשרד, עם 18% מהמניות. עתה מיישם שילוח את אופציית המכירה שהייתה לו והקבוצה תהפוך להיות בבעלות בינלאומית מלאה.

שילוח מסר: "באחרונה חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן אריקסון העולמית לחמש השנים הקרובות לפחות, ואמשיך לתפקד באופן מלא במקאן ישראל כפי שעשיתי בשנים האחרונות".