הנקראות ביותר

אחרי 7 שנות רווח: וואלה עברה להפסד של 6.3 מיליון שקל ב-2011

הפסידה 6.3 מיליון שקל בשל ההאטה בשוק הפרסום ומחיקות מרכישת אתר יד2 ■ גיזה-זינגר-אבן: אתר יד2 שווה 187 מיליון שקל

חברת האינטרנט וואלה עוברת להפסד אחרי 7 שנים רצופות של רווח נקי. החברה מקבוצת בזק סיימה את 2011 בהפסד של 6.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-9 מיליון שקל ב-2010 ורווח נקי של כ-20 מיליון שקל ב-2009.

ברוח התקופה, גם וואלה הודיעה כי המחאה החברתית תרמה להרעה בתוצאותיה. "המחאה החברתית פגעה בשוק הפרסום ובהכנסות החברה", כתבה החברה בדוח.

עוד היא הסבירה את התוצאות גם בהוצאות מס חד-פעמיות של כ-3.7 מיליון שקל, בעקבות ביטול מתווה ההפחתה של שיעורי מס החברות ובהפחתה של כ-8 מיליון שקל כתוצאה מרכישת אתר יד2 בשנת 2010.

וואלה תקשורת כוללת את פורטל וואלה, אתר הסחר האלקטרוני וואלה שופס, אתר הלוחות יד2 ואתר יורם לימודים. ההכנסות משוק הפרסום אולי נפגעו, אך הצמיחה של החברה בזכות רכישות שביצעה הביאה לעלייה של 11% בהכנסות ב-2011, לרמה של כ-200 מיליון שקל.

נקודה מעניינת בדוח הכספי היא התייחסות לעסקת הענק (יחסית לגודלה של וואלה) בסוף 2010, אז רכשה 75% מהאתר יד2 תמורת סכום של 117 מיליון שקל (25% נותרו בידי המייסד שון תל) לפי שווי של 156 מיליון שקל.

עוד בנושא שוק ההון


העסקה מעיבה על מאזן החברה, שהתנפח מ-180 מיליון שקל בסוף 2009 ל-322 מיליון שקל כעת (והגדיל את הוצאות המימון), אך אתר יד2 תרם כ-50 מיליון שקל להכנסות החברה, ובשורה התחתונה רשם רווח תפעולי של 20 מיליון שקל ורווח נקי של כ-15 מיליון שקל.

הנכס רשום בספרי החברה בשווי של כ-130 מיליון שקל, ולדוחות הכספיים צורפה הערכת שווי של חברת גיזה-זינגר-אבן, שנוקבת בשווי של 187 מיליון שקל, כך שהחברה לא צריכה לבצע מחיקות בגין הרכישה.

הרווח התפעולי של וואלה נשחק בשנה החולפת ב-78% ל-3.4 מיליון שקל, בעיקר בשל האטה בשוק הפרסום, לצד הגדלת הוצאות התפעול, ובעיקרן הוצאות על תשתיות, פיתוח, שיווק ופרסום בקשר עם מוצרים ושירותים חדשים שמוצעים באתרי החברה, שטרם הניבו הכנסות משמעותיות, וכן הפחתת עודפי עלות בגין רכישת אתר יד2.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, מסר היום (ג') כי "הוועדה למדרוג האינטרנט בישראל קובעת 3 חודשים ברציפות כי וואלה הוא הפורטל מספר אחת עם הרייטינג הגבוה ביותר על-פי כל המדדים. שימור מובילות הרייטינג הנו יעד אסטרטגי עיקרי של הקבוצה בסביבה התחרותית שבה אנו פועלים, תוך שימת דגש על חדירה לכל הפלטפורמות הדיגיטליות, לרבות סמארטפונים וטאבלטים".

בתוך כך הודיעה החברה כי ערן גוטדנקר, שעובד בוואלה 4 שנים בתחום השיווק, מונה לסמנכ"ל השיווק של החברה. במסגרת תפקידו החדש יהיה אחראי גוטדנקר על השקת מוצרי הפרסום מול קהל המפרסמים, השקת מוצרי גולשים וחיזוק הפופולריות והרייטינג בקרב קהלי היעד השונים.

וואלה
 וואלה

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!