הקרב על אאורה לקראת סיום: צפי ל-30% תספורת

בימים הקרובים יוכרע מי ישתלט על החברה וייקח אחריות על מרבית החוב ■ המתמודדים: יעקב אטרקצ'י, אפי שקדי, ואריה קוטלר יחד עם דורון שולדנפרי

שלושה חודשים לאחר שנכנסה להקפאת הליכים, עומדת אאורה השקעות שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח לעבור לבעלים חדשים. ל"גלובס" נודע כי ההתמחרות בין שלושת המתמודדים תוכרע בימים הקרובים.

המשקיעים שהגיעו לקו הסיום הם: יעקב אטרקצ'י (המחזיק ב-40% מהחברה הבת, אאורה ישראל), אפי שקדי (באמצעות חברת אפי קפיטל) ואריה קוטלר ודורון שולדנפרי (באמצעות חברת ליגד). לא מדובר בעסקת מזומן, אלא בנטילת אחריות לחוב של 180 עד 200 מיליון שקל, במסגרת הסדר חוב שמגבשת החברה. ההסדר משקף "תספורת" ממוצעת של כ-30% על סך החוב.

המשקיע שינצח בקרב הצמוד צפוי לקבל כ-85% ממניות החברה, ובעלי המניות הקיימים יימחקו למעשה. המשקיעים שיזכו לראות חלק מכספם הם מחזיקי האג"ח של החברה, הנסחרות בתשואת זבל של עד 248%. לאאורה יש שש סדרות אג"ח שונות, עם רמות שעבודים שונות, ובהתאם לכך יהיה הסדר החוב בחברה. סדרות ה' ו-ו', שנהנות משעבודים עודפים מפרויקטים, יקבלו אחוז גבוה מהחוב, ואילו יתר הסדרות ייאלצו לעבור "תספורת" של עשרות אחוזים.

אאורה השקעות נקלעה למשבר קשה בשל חשיפה למזרח אירופה. בשנים האחרונות בעלי השליטה ניסו לשדר "עסקים כרגיל", אך מצבה התזרימי של חברת הנדל"ן הלך והידרדר, עד שלא יכלה לעמוד בהחזר החובות במועד.

גלגל הצלה לחברה

מחזיקי האג"ח אשר להם היא חייבת 260 מיליון שקל ניהלו על החברה מו"מ להסדר חוב, ללא הצלחה, ולבסוף העדיפו לפנות לפירוק. המשקיע החדש הוא בבחינת גלגל הצלה לחברה, הנסחרת היום בשווי של פחות מ-6 מיליון שקל (לעומת שווי של כ-300 מיליון שקל בשנת 2007).

נציגות מחזיקי האג"ח נוטלת חלק פעיל במו"מ להסדר חוב תוך הכנסת משקיע חדש בחברה, והיא כוללת את עו"ד אופיר נאור ועופר גזית (מייצגים את סדרות א'-ד'), עו"ד עדי פיגל (סדרה ה'), עו"ד אלון בנימיני (סדרה ו'). ככל הנראה עד סוף השבוע יכריעו נאמני החברה, עוה"ד עמית לדרמן וחגי אולמן, מי הזוכה. את יעקב אטרקצ'י מייצג בעסקה עו"ד גיא גיסין. השלב הבא הוא כינוס אסיפות נושים באישור של ביהמ"ש המחוזי בת"א, במטרה להשלים את העסקה ולהעביר למציע הזוכה את השליטה בחברה בחודש הבא.

אאורה השקעות סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2011 בהפסד של 37.4 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 11 מיליון שקל ב-2010, ולדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי". הנכס המרכזי שלה הוא החזקה ב-60% ממניות אאורה ישראל, המעורבת בפרויקטים להקמת 1,850 יחידות דיור. לחברה יש גם פרויקטים של נדל"ן ברומניה ובהונגריה, שליש ממלון דירות במנהטן ופרויקט מגורים בשם פטרה באילת.

מה יקבל מי שירכוש את אאורה השקעות

■ 60% מחברת אאורה ישראל, העוסקת בנדל"ן למגורים בישראל

■ פרויקט המגורים פטרה באילת

■ נדל"ן יזמי ומניב ברומניה ובהונגריה

■ החזקות במלון דירות בניו יורק