"מחירי המניות עדיין נוחים, במיוחד בהיעדר אלטרנטיבות"

גיורא קוצ'ינסקי מפסגות ממשיך להקצות שליש מהתיק לטובת חו"ל, אבל מאמין שהשוק המקומי יסגור פערים לקראת הקיץ

"הגורם המרכזי שהוביל לירידות בשווקים נעלם. הסיכון הוסר, ולכן האווירה השתנתה מפסימיות קיצונית לאופטימיות זהירה", כך אומר גיורא קוצ'ינסקי מפסגות, מנהל השקעות המתמחה בשוקי חו"ל בביקורו השני במדור. לדבריו, הירידה במפלס החששות לגבי משבר החוב האירופי תמשיך את מגמת העליות, לכן הוא עדיין מאמין שחשיפה לחו"ל, כולל אירופה, היא אטרקטיבית כעת. "למרות העליות, מחירי המניות עדיין נוחים, במיוחד בהיעדר אלטרנטיבות באפיקים הסולידיים", אמר.

קוצ'ינסקי ממשיך להקצות שליש מהתיק לטובת שוקי חו"ל. 10% לאג"ח, בעיקר לאג"ח קונצרניות במח"מ 3.5-4 שנים ותשואה משוקללת של כ-4%, ו-20% לטובת מניות. מחצית מהאפיק המנייתי הוא מקצה לארה"ב, ואת היתר מפזר בשווקים מתעוררים, באירופה ובכלכלות שנמצאות בטוואי צמיחה, דוגמת אוסטרליה, קנדה וסינגפור.

"הכלכלה האמריקנית נמצאת במגמה של התחזקות, ואנו סבורים כי בטווח הארוך שוק המניות שלה מגלם פוטנציאל ליצירת ערך. בחודשים האחרונים אנו עדים לשיפור בשוק העבודה האמריקני, וכפועל יוצא מכך בביטחון הצרכנים. לדעתנו מגמה זו תוביל לשיפור בשוק האשראי, ובסופו של דבר גם בשוק הדיור".

מנגד, בכל מה שקשור לאירופה, התמונה שונה. "אנו לא נוטים להתייחס לשוק האירופי כאל מקשה אחת. אנו מסתכלים על כלכלות של מדינות כמו על מניות - משקיעים בגלל המודל העסקי ואופן הפעילות שלה". בהתאם הוא מציין לטובה את השוק הגרמני, שמכיל חברות רב לאומיות רבות, ומעדיף להימנע ממדינות כגון יוון ופורטוגל שעומדות בפני תהליכי צנע.

עדיפות לטכנולוגיה ופיננסים בארה"ב

קוצ'ינסקי מקצה קצת פחות ממחצית התיק לטובת שוק המניות בכללותו (בארץ ובחו"ל), ונדמה כי התנודתיות בשווקים לא מרתיעה אותו. "בגדול התנודתיות התמתנה כי הסיכון המרכזי הוסר. כעת הסקטורים המובילים הם אלה בעלי מקדם רגישות גבוה למצב המאקרו-כלכלי". בהתאם, הוא מאמין בסקטור הטכנולוגיה וממשיך להמליץ על מניות אפל וגוגל, שמאז הפעם האחרונה שבה התארח במדור עלו בכ-50% ו-10%, בהתאמה.

אפל כבר שברה לא מעט שיאים היא תמשיך לטפס?

"קצב הרווחים באפל עלה מהר יותר מקצב המניה, ולכן לדעתי התמחור שלה זול יותר יחסית. המניה נסחרת במכפיל של 12.5, ובנטרול מזומן המכפיל התפעולי הוא בערך 10 - בהחלט נוח. בהתחשב בעובדה שלתחום הסמארטפונים והדיגיטל יש לאן להתפתח. כיוון שאפל היא שחקנית דומיננטית, לדעתי כדאי להמשיך להחזיק במניה".

קוצ'ינסקי ממליץ גם על הסקטור הפיננסי בארה"ב, שלדעתו עדיין מתומחר ברמה אטרקטיבית, וממשיך להחזיק במניותיהם של ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ שהציגו תשואה של כ-44% כל אחת מאז שהמליץ עליהם פה לראשונה. בנוסף, ממליץ קוצ'ינסקי על חברות מסקטור הצריכה המחזורית. "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה שבה מעמד הביניים בשווקים מתפתחים מסגל לעצמו הרגלי צריכה מערביים. להערכתנו, המגמה שחברות מערביות חוות גידול במכירותיהן עקב מכירות בשווקים מתעוררים צפויה להימשך". בעקבות כך, הוא ממשיך להמליץ על חברת נייק, שעלתה בכ-20%. את מניית דיימלר, שעלתה ב-55% הוא מחליף בלואי ויטון.

המומלצות: מזרחי, ישראמקו ובזק

בכל הנוגע לשוק המקומי, קוצ'ינסקי ממשיך להקצות כמחצית מהתיק לטובת אג"ח: 10% מהתיק באפיק הממשלתי הצמוד, 20% באפיק הממשלתי שקלי ו- 20% באפיק הקונצרני (שקלי וצמוד). כמו כן, הוא ממשיך לתת משקל של 20% לטובת מניות בארץ.

השוק המקומי רשם בחודשים האחרונים תשואת חסר בולטת לעומת השווקים שמעבר לים. אך קוצ'ינסקי סבור כי רמת התמחור של השוק בארץ היא אטרקטיבית.

"מצבה של הכלכלה המקומית טוב משל רוב הכלכלות המפותחות. לדעתנו, שוק המניות בישראל ירשום ביצועים טובים בטווח הארוך". הוא ממשיך להמליץ על מניות מזרחי טפחות , ישראמקו ובזק שמאז הסבב הקודם הציגו תשואה של כ-9%, 13% ו-11%- בהתאמה.

"השוק המקומי הציג ביצועי חסר מסיבות שונות, כגון רגולציה, המצב הגיאופוליטי והמחאה החברתית. לא מעט סבורים כי המחאה צפויה להתחדש בקיץ, אך להערכתי לא תהיה לה השפעה רבה כפי שהייתה בשנה שעברה. כך, קיים סיכוי טוב שלמרות המחזורים הדלילים העליות לא יעצרו".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך.