יאסו ליוון: קרן המטבע אישרה לה הלוואות של 28 מיליארד א'

קרן המטבע העולמית תעביר ליוןן באופן מיידי 1.65 מיליארד אירו ואת יתרת הסכום תעביר לה בחודשים הבאים ■ אולם, בכירים בקרן המטבע מטילים ספק ביכולתה של יוון לעמוד בתנאים שוהצבו לה לאור מצבה הכלכלי הקשה

היוונים יכולים לחייך, הכסף יתחיל לזרום. לאחר שבתחילת השבוע אישרו שרי האוצר של גוש האירו את חבילת החילוץ ליוון, שהיקפה נאמד ב-130 מיליארד אירו, היום (ה') את חלקה בחבילת החילוץ. משמעותו של אישור זה הוא כי קרן המטבע תעניק ליוון הלוואות בהיקף של 28 מיליארד אירו, שיועברו אליה ב-3 פעימות.

קרן המטבע העולמית הודיעה היום כי תעביר ליוון באופן מיידי סכום בהיקף של 1.65 מיליארד אירו, לאחר שהאחרונה עמדה בכל התנאים שהציבו לה נציגי ה"טרויקה", ובכללם ביצוע רפורמות וקיצוצים פיסקאלים כואבים וביצוע "תספורת" לנושים שלה בהיקף של יותר מ-100 מיליארד אירו. את יתרת הכספים תעביר קרן המטבע ליוון בחודשים הקרובים.

אולם, בכירים בקרן המטבע אמרו כי לאור מצבה הקשה של יוון לא ברור אם היא תצליח לעמוד לאורך זמן בתנאים שהוצבו לה וכבר אישרה אותם בפרלמנט, בשל המיתון הקשה בו היא שרויה, שיעור האבטלה שחצה את רף ה-23% והבחירות הקרובות העלולות לזעזע את המדינה אך בכל זאת חבילת החילוץ תסייע לרסן את משבר החוב האירופי ותקנה קצת זמן עבור מדינות גוש האירו המבקשות לחלץ את עצמן מן המשבר.