לראשונה מיולי 2011: ממשלת סין רכשה אג"ח ארה"ב

הממשלה הסינית הגדילה החזקותיה בכ-0.7% ל-1.16 טריליון דולר באג"ח ממשלתיות ■ מדובר ברכישה ראשונה מאז הורדת הדירוג לארה"ב (על ידי S&P), שהתרחשה באוגוסט 2011

ממשלת סין, הממשלה הזרה המחזיקה באיגרות חוב אמריקניות בהיקף הרב ביותר, הגדילה בחודש ינואר האחרון את החזקותיה באג"ח ארה"ב לראשונה מזה חצי שנה - כך מדווח היום (ו') בסוכנות הידיעות "בלומברג".

הממשלה הסינית הגדילה את כלל החזקותיה בכ-0.7% ל-1.16 טריליון דולר באיגרות חוב ממשלתיות בסך-הכך, עלייה ראשונה בהיקף החזקותיה של סין לראשונה מאז יולי 2011. זאת, בהתבסס על נתוני משרד האוצר האמריקני, שדיווח כי איגרות בהיקף של 83 מיליארד דולר נמכרו לציבור, בסך-הכל, בחודש ינואר.

ממשלת סין משתמשת ביתרות האשראי שלה לרכישת איגרות אמריקניות, על רקע קריאותיהן של ממשלות אירופה לסינים לסייע ולרכוש דווקא איגרות אירופאיות - בעיקר של הכלכלות ה"מתקשות", דוגמת יוון, איטליה וספרד - וזאת בכדי ללחוץ את תשואות איגרות אלה כלפי מטה, ולהגביר את אמון המשקיעים ביכולתן של אותן ממשלות, למחזר חובות.

אולם, בסין כנראה הביעו דאגה גוברת מאי-יישומה המוצלח של תוכנית החילוץ היוונית (שאושרה סופית אמש), וביכרו להשקיע את יתרות האשראי באיגרות חוב אמריקניות - הנחשבות לנכס הבטוח בעולם. נציין כי מדובר ברכישה ראשונה של סין איגרות אמריקניות מאז אוגוסט 2011, אז הודיעה סוכנות הדירוג S&P על הורדת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב לרמה של "+AA" (מרמה של "AAA").

"ניתן לייחס את הרכישות למצב באירופה", סבור ג'ורג' קונסלבס, אסטרטג השקעות בבנק נומורה. "המהלך נעשה מוקדם יותר בתחילת השנה, כשעדיין לא היה ברור מה בדיוק יקרה עם יוון".