גלאון: "התספורות - הרעה החולה של שוק ההון בישראל"

יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, על אישור חוק התספורות המורחב לקריאה ראשונה: "החוק מהווה פתרון מערכתי וכולל לבעיית הסדרי החוב במשק"

"אני מברכת על החלטת הממשלה לאשר לקריאה ראשונה את חוק התספורות המורחב", אמרה היום (א') יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אשר יזמה את חוק התספורות. לדבריה, "החוק מהווה פתרון מערכתי וכולל לבעיית הסדרי החוב במשק, ובעיקר לתספורות שהן הרעה החולה של שוק ההון בישראל".

"חוק התספורות" של ח"כ גלאון ויצחק וקנין, קובע חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט על כל הסדר חוב הכולל "תספורת" בגובה של יותר מ-10% מהחוב. ההצעה עוד קובעת שאישור הסדרי חוב כאלה יעשה בפיקוח הנאמן, ויאושר בתיאום עם הממונה על שוק ההון, ורשות ני"ע. החוק אושר בקריאה טרומית בכנסת לפני כחודש וחצי.

"אנו משתפים פעולה עם הרשות לניירות ערך ועם משרד המשפטים, ונמשיך לקדם בצוותא ובמהירות את ההצעה הרחבה עד שתאושר בקריאה שניה ושלישית", דברי גלאון. "ההצעה מבקשת להקים פונקציה שעד היום לא היתה קיימת, של מפקח מטעם בית משפט".

לדבריה, "החלטה זו היא מסר עקרוני המחזק את מחזיקי האג"ח, ובעיקר שומר על האינטרס הציבורי במקרים בהם הגופים המוסדיים אינם רוצים או מסוגלים לנהל פיקוח אמיתי על החברות שבהן הם משקיעים את חסכונות העמיתים".