אילנה דיין: הח"כים רוצים פרסום, העיתונאים רוצים רייטינג

דיין בכנס אגודת העיתונאים: "אנחנו מצפים מהפוליטיקאים למופע שמצטלם היטב, והם מצפים מאיתנו לשדר את זה"

העיתונאית אילנה דיין השתתפה היום (א') בכנס של אגודת העיתונאים בתל-אביב ועמותת "ישראלים להצלת הדמוקרטיה", שנערך תחת הכותרת "הכנסת, הציבור והמראה התקשורתית". במהלך דבריה בכנס האשימה דיין הן את התקשורת והן את המחוקקים באשר לאופן שבו הציבור מבין את הזירה הפוליטית.

"בהכללה רחבה אפשר לומר שחברי הכנסת עושים הכול בשביל פרסום, והעיתונאים עושים הכול בשביל הרייטינג", אמרה דיין. "אנחנו מצפים מהפוליטיקאים למופע שמצטלם היטב, והם מצפים מאיתנו לשדר את זה".

עוד אמרה דיין כי "כולנו יודעים, כל מי שהיה בדסק חדשות, שאם עורך המהדורה צריך לבחור - הוא לעולם יחליט לפתוח בכתבה על עוד יום חיפושים אחרי גופתה של רוז פיזם, ולא בגובה הריבית".

דיין ביקשה מהנוכחים לשקול לאמץ את "אפקט הברוקולי", כהגדרתה - כמי שאינה סובלת ברוקולי, אך עדיין רואה צורך בצריכת הירק הזה, הציעה לשלב בסיקור הרדוד, מעת לעת, מעקב וסיקור של מהלכים שאינם מתאימים בהכרח לאינסטינקט התקשורתי והפוליטי. "גם את הברוקולי, עם קצת מאמץ, אפשר להגיש באופן שיהיה ראוי למאכל אדם".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988