לנדאו: "ועדת ששינסקי גרמה לבריחת משקיעים מישראל"

שר האנרגיה והמים בכנס אנרגיה של המכללה האקדמית נתניה: "יהיה יצוא גז מישראל כי הוא תנאי הכרחי להמשך החיפושים ולתחרות בין ספקים"

"יש מצב של מונופול במשק הגז כי ההסכמים נחתמים ל-15 שנה עם הלקוחות הגדולים במשק וכישבואו הספקים האחרים הם יתקשו למצוא לקוחות". כך אמר היום (ב') שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו בכנס אנרגיה של המכללה האקדמית נתניה.

"החשיבות הגדולה של ספקית הגז המצרי הייתה בכך שאמרה 'רבותיי יש תחרות על מחירים'. לצערי החברה יצאה מהתחרות והותירה שחקן אחד בשטח, את אנשי דלק ונובל", הוסיף לנדאו.

"ועדת ששינסקי גרמה לבריחת משקיעים מישראל", האשים לנדאו ואמר כי "תחושת הבטן שלי היא שאם ועדת ששינסקי לא הייתה קמה, המחירים היו יותר נמוכים. בשביל לקדם את ועדת ששינסקי התחיל מסע נגד הטייקונים. משרד האוצר שם לעצמו אויבים חדשים לטפל בהם, אנשי היוזמה החופשית. היום מצטערים על כך. אמר חתן פרס נובל פרופ' אומן שששינסקי היה טעות קשה כי היום כל יזם בחו"ל חושב אם להשקיע במדינה שמשנה את כללי המשחק באמצע המשחק".

"יהיה יצוא גז מישראל"

"אנחנו צריכים מספר מתקני קליטת גז יבשתיים בצפון ונעשה הכל שיהיו שניים כאלה. ישנה תכנית להעביר צינורות נוספים, אנחנו מכינים את הצינורות באופן שנוכל להתחבר מזרחה לצד השני (הירדני) של ים המלח, אם יימצא אינטרס. ישנה בעיית משילות שמקשה על קידום המשק הזה. משרד האנרגיה הוא לא השחקן היחיד. יש לנו את משרד הגנת הסביבה. יש לנו סולקנים שעומדים להתקין אותם בתחנות הפחם כדי לטהר את האוויר. הסולקנים עולים 8 מיליארד שקל".

בהתייחס ליצוא הגז מישראל אמר לנדאו כי "יהיה יצוא גז מישראל כי הוא תנאי הכרחי להמשך החיפושים ולתחרות בין ספקים. יצוא הגז לא יהיה בלי חשבון, הוא יצטרך להבטיח אספקה למשק ל-25 שנה".