הנשיא פרס מזהיר את איראן: "כוחנות תגרור תגובה כוחנית"

נשיא המדינה מזהיר את הציבור האיראני, במהלך ראיון לרגל חג הנורוז (ראש השנה הפרסי): "העם האיראני צריך להרים את קולו למען איראן שחוזרת לעצמה"

"אני קורא לעם האיראני - עוד לא מאוחר לשנות את המשטר המושחת, ולחזור למורשת הפרסית המפוארת של תרבות וערכים, ולא של פצצות וטילים". כך אמר היום (ב') נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ראיון לרגל חג הנורוז (ראש השנה הפרסי) ל"קול ישראל בפרסית", הנקלט ומואזן ברחבי איראן.

הדברים נאמרו בפניה ישירה ובלתי אמצעית לעם האיראני. "אני שואל את עצמי כיצד עם כה תרבותי מרשה לקבוצה כל כך קיצונית, עיוורת ואחוזת שנאה להמיט בושה על המורשת ההיסטורית שלו", המשיך פרס ושאל: "כיצד העם מאפשר למשטר לעורר פחד, לגזול את חירותם של אנשים, ולזעזע את הדור הצעיר שמחפש את דרכו החוצה מאיראן הדיקטטורית?".

"איראן, שפעם הייתה אהובה בעיני הרבה ארצות בעולם, מקוממת היום את כל העולם כנגדה", סיכם פרס.

הנשיא התייחס לעוני השורר באיראן ואמר: "כשילד קם בבוקר, בכל העולם וגם באיראן, יש לאפשר לו ארוחת בוקר. המשטר האיראני משקיע את כל כספו בגרעין ומפקיר את העם להתבוסס בעוני וברעב".

לדבריו, "אורניום מועשר לא יוכל להזין את הרעבים באיראן". הנשיא פרס רמז שוב על תקיפה צבאית מתקרבת, ואמר כי "העם האיראני צריך להרים את קולו למען איראן שחוזרת לעצמה, ולא - כוחנות תביא לתגובה כוחנית. זה בידיו של העם האיראני למנוע הידרדרות חיצונית".