רוב תקציב הפרסום של טבע ישראל עובר לאדלר-חומסקי

בשלמור-אבנון-עמיחי תישאר פעילות המטה בלבד ■ היקף תקציב הפרסום של טבע ישראל עומד על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון

חברת טבע עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי פעילות טבע ישראל עוברת למשרד הפרסום אדלר-חומסקי. מדובר בחלק הארי של תקציב הפרסום, הכולל את כל פעילות הפרסום למותגי ה-OTC של החברה והתרופות ללא מרשם.

בידי שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בתקציב עד עתה, יישאר תקציב המטה של טבע, הכולל פעילויות כגון פרסום מודעות דרושים וכדומה.

מערך הפרסום של טבע הורכב בשנה האחרונה משני משרדי פרסום: שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בחלק הארי של התקציב; ואדלר-חומסקי, שטיפל בתחליפי החלב של טבע.

שלמור טיפל בתקציב מאז שנת 2007, לאחר שזכה במכרז בו התמודדו גם באומן-בר-ריבנאי, יהושע TBWA, אדלר-חומסקי ומקאן-אריקסון. עד 2011 ניהל שלמור את מלוא התקציב לבד, אך כשהוחלט בטבע להיכנס לשוק תחליפי החלב ניצבה החברה בפני בעיה, שכן שלמור מטפל בתקציב המותג סימילאק המתחרה ישירות במותג של טבע. כך נכנס אדלר-חומסקי למערך הפרסום של טבע.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של טבע בשנת 2011 עמד על 10.7 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתוכם היה שלמור-אבנון-עמיחי אחראי לכ-7.5 מיליון דולר, צדר-יריב למיליון דולר נוספים, ואדלר-חומסקי ל-829 אלף דולר. ב-2010 עמד היקף הפרסום של טבע על 6.9 מיליון דולר, מתוכם 6.9 מיליון דולר באמצעות שלמור.

כפי שניתן לראות, מבחינת תקציבי פרסום טבע איננה מפרסמת גדולה, אולם הפעילות הבינלאומית שלה ומותגיה החזקים הופכים אותה לתקציב נחשק בעיני המשרדים הגדולים. החברה עולה לא אחת בקמפיינים טלוויזיוניים, כשהיא תומכת במותגים כגון אקמול, אקמולי, אקמול ליקוויד ג'ל, אופטלגין, אלמקס, מרידול, סטיליה ואלרין.

עבור קבוצת אדלר-חומסקי מדובר בהישג לא מבוטל שמצטרף להישגים נוספים מהתקופה האחרונה, ביניהם הזכייה במכרזי סטימצקי, ישרוטל ו-AIG (באמצעות חברת-הבת LEAD) וקבלת תקציב הפרסום של מותג ההלבשה האחרונה דלתא.

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אני שמח על העמקת שיתוף-הפעולה עם טבע. לטבע יש שני משרדי פרסום מצויינים שיעזרו לה בהתמודדות בשוק המקומי".

מטבע נמסר: "אכן בחרנו להעמיק את שיתוף-הפעולה עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי".

תגובת שלמור-אבנון-עמיחי לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.