אפל שוברת שיאים: מכרה 3 מיליון מכשירי אייפד בסופ"ש

לאחר שהודיעה אמש בדרמטיות על רכישה עצמית של מניות וחלוקת דיבידנד, מכריזה אפל על שבירת שיא המכירות בסוף שבוע ההשקה של מכשיר "האייפד החדש" שהושק

ענקית הטכנולוגיה אפל , שהדהימה אתמול (ב') את משקיעיה כאשר הכריזה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות וחלוקת דיבידנד בהיקף של מיליארדי דולרים, יצאה הלילה בהודעה מזהירה נוספת: מכירות "האייפד החדש" שהשיקה החברה בסוף השבוע האחרון, הגיעו לכ-3 מיליון יחידות מאז השקתו.

לפי הודעת החברה, מדובר במכירות שיא לסוף שבוע ההשקה הראשון של המכשיר, כאשר גם AT&T דיווחה מוקדם יותר הלילה כי הגיעה לשיא מכירות תוך-יומי חדש עבור מכשירי האייפד שלה, ב-16 במארס.

"האייפד החדש" הושק כבר בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, יפן, פורטה-ריקו, סינגפור, שוויץ, בריטניה והונג קונג. ב-23 במארס הוא צפוי להיות מושק בעוד כ-24 מדינות שונות.

נציין כי אפל מכרה כ-15.4 מיליון מכשירי אייפד ברבעון הראשון של השנה הפיסקאלית שלה, אשר הסתיים ב-31 בדצמבר 2011 - מכירות שיא רבעוניות עבור החברה.

הדגם של האייפד החדש מציע שיפור משמעותי באיכות המסך שלו, ששודרגה לטכנולוגיה - רטינה, הקיימת באייפון 4 וב-4S. גודלו של המסך מגע עדיין ישאר 9.7 אינץ'. כמו כן, לאייפד החדש יש מעבד מהיר כפול ליבה במהירות 1 ג'גה הרץ בשם A5X, שיאפשר לו לספק גרפיקה טובה יותר. מלבד זה, המצלמה האחורית שודרגה ל-5 מגה פיקסל, לעומת המצלמה הלא ממש טובה הקיימת באייפד 2 שהייתה עם חיישן של פחות מ-1 מגה פיקסל.

אולם למרות ההכרזה, מדובר בהודעה השנייה בחשיבותה של אפל למשקיעיה הלילה - לאחר שהודיעה אמש, כאמור, כי תחלק דיבדנדים של 2.65 דולרים למניה ברבעון הרביעי הפיסקאלי (24.7 מיליארד דולר בסה"כ) וכן תשיק תוכנית ענק לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 10 מיליארד דולר, החל משנת הכספים 2013 (שמתחילה ב-30 בספטמבר 2012) ולמשך 3 שנים.