"אם המזה"ת ואירופה יתנהגו בהתאם, צפו לראלי מפלצתי"

בוב דול, האסטרטג הראשי של ענקית הפיננסים BlackRock נשאר אופטימי וטוען כי משקיעים רבים רק מחכים לחדשות טובות מאירופה כדי להיכנס לשוקי המניות ■ דול מעניק ל-S&P 500 יעד של 1,550 נקודות עד סוף השנה

בוב דול, האסטרטג הראשי של ענקית הפיננסים BlackRock אומר כי במידה ומשבר החוב האירופי יראה סימנים של דעיכה ובמקביל אם תפחת המתיחות במזה"ת והלחצים על איראן יעזרו, אז המשקיעים יהיו עדים לראלי גדול שיזניק את השווקים בעשרות אחוזים.

"השנה, שוקי ההון לא יתייחסו לשיעור הצמיחה או לרווחי החברות, אלא רק לפחדים הפסיכולוגים של המשקיעים", אומר דול. "כאשר שוקי המניות מציגים תשואות הדומות לתשואות של אג"ח ל-10 שנים של ארה"ב, זה מעיד על כך שפחד רב מעורב בתהליך ההשקעה של האנשים".

דול טוען כי כאשר גורמי הפחד יידעכו אז המשקיעים שיושבים על הגדר יזרימו כסף לשוקי המניות, עניין שיוביל לראלי שיזניק את השווקים. "במידה ומעצבי המדיניות באירופה יטפלו במשבר החוב בהתאם, כפי שעשו עד כה הן ביוון והן על ידי שיקום המערכת הבנקאית (על ידי תוכניות ה-LTRO של הבנק המרכזי האירופי) יכול להזניק את המדדים המרכזיים בלפחות עוד 25% עד סוף השנה".

בתוך כך, היעד שמעניקים ב-BlackRock למדד ה-S&P 500 עומד על 1,350 נקודות, "אך במידה ואירופה תתנהג בהתאם והמתיחות במזה"ת תפחת, מדד הבנצ'מרק האמריקני יכול לזנק לרמה של 1,550 נקודות ולסמן את שנת 2012 כאחת השנים הטובות בשוקי המניות".

דול אומר כי אישור חבילת החילוץ ליוון שהציתה ראלי חדש בשווקים שנמשך כבר יותר משבוע, מעיד על כך שהמשקיעים נושאים עיניהם לאירופה ורק מחכים לחדשות טובות כדי להכניס את הכסף שברשותם לשוקי המניות.