רונן טוב: "כולנו כתעשייה חטאנו בסוגיית דמי הניהול בגמל"

מנכ"ל פסגות בכנס סוכני ביטוח: "לא מפתיע אותי ששני בתי השקעות גדולים מתמזגים. לי כגדול נוח לעמוד פה אבל זה לא טוב לתחרות שהם מתמזגים" ■ עידו נויברגר: "המיזוג בין דש איפקס ומיטב יגדיל את התחרות בשוק ההון"

"מדברים הרבה על הריכוזיות הרבה מדי במערכת הבנקאית. אבל הריכוזיות שם מאוד דומה לריכוזיות הקיימת בשוק החיסכון הפנסיוני. ולהזכירנו, הריכוזיות במערכת הבנקאית הייתה סיבה לרפורמת בכר". כך אמר היום (ג') רונן טוב, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, שדיבר בכנס לשכת סוכני ביטוח ובין היתר ציין ש"אין לי ספק שהנתונים שהביאו לוועדת בכר בבנקאות יביאו לוועדה שתקום יום אחד ותצטרך להגיד מה קרה פה בשוק החיסכון הפנסיוני".

"חברות הביטוח הן חברות מצוינות, ואני אומר זאת ללא ציניות, אבל אין ספק שיותר גופים שמתחרים על הצרכן ועל ערוצי ההפצה בהכרח יעשו טוב לשוק הזה", ציין טוב, שמנהל את גוף הגמל הגדול ביותר בשוק אך חסר פעילות ביטוח חיים ובעל נוכחות כמעט אפסית בשוק קרנות הפנסיה. בהקשר זה הוא תקף את האוצר שרוצה להחיות את שוק הגמל "על ידי בעיטה בשוק הגמל וחפירת בור עמוק", אמר בציניות.

טוב התייחס בדבריו גם לסוגיית דמי הניהול בשוק הגמל ואמר כי "כולנו כתעשייה חטאנו בכך שדמי הניהול בגמל נסקו. אבל דמי הניהול ירדו מעצמם בגלל התחרות עוד קודם להתערבות הרגולטורית. תנו לתחרות לעשות את שלה. ההתערבות הבוטה היא מאוד קשה. לא מפתיע אותי ששני בשתי השקעות גדולים מתמזגים. לי כגדול נוח לעמוד פה אבל זה לא טוב לתחרות שהם מתמזגים".

עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בדש איפקס, אמר בתגובה כי "להבדיל ממה שאמר רונן טוב, להערכתי המיזוג בין דש איפקס ומיטב יגדיל את התחרות בשוק ההון. כח רב מדי בשוק ההון מרוכז בחברות הביטוח והמיזוג הצפוי יסייע בצמצום הריכוזיות הזו, ובכך ישרת טוב יותר את לקוחות דש איפקס ואת התחרות בשוק ההון".