נתניהו מתנגד להמרת חובות ערוץ 10 לתוכן

ערב העלאת הסעיף בחוק המקנה לראש הממשלה אפשרות לפצל את חדשות 2, שוחח נתניהו בנושא עם שר החוץ ליברמן ■ לשכת ליברמן: "לא היה ולא נברא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחוש בדעתו שלא לסייע לערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בשיחות סגורות נתניהו הבהיר כי לא יתמוך בחוק להמרת חובו של הערוץ, העומד על כ-60 מיליון שקל, בתוכן. המרת החוב היא התנאי האחרון לכניסת המשקיע החדש לערוץ, יריב אלבז, שכבר מצוי במגעים מתקדמים להשקעה בו.

ערוץ 10, הזכיין היחיד שביקש רישיון להפעלת ערוץ מסחרי, חייב למדינה כ-60 מיליון שקל בתמלוגים ובדמי זיכיון.

למרות שבשנים האחרונות עמד הערוץ בכל חובותיו, את החוב המדובר ביקש הערוץ לדחות בשל המשבר שתקף את השוק בסוף 2011. לבסוף נמצאה הפרשנות המשפטית שאיפשרה את דחיית החוב לסוף 2012, ועדיין, ללא תשלום החוב הערוץ לא יוכל לקבל אישור מהרשות השנייה לקבל רישיון. הכרעה בנושא זה אמורה להתקבל בסוף החודש הנוכחי ברשות.

ההערכה הייתה כי בהמלצת הרשות השנייה יקודם חוק להמרת החוב המדובר להשקעה בתוכן, וכך תיסלל הדרך של המשקיע המיועד לכניסה לערוץ. ואולם, כעת נראה כי בלשכת ראש הממשלה, שהוביל את ההתנגדות לדחיית חובות ערוץ 10, מתנגדים גם לקידום חוק זה.

סערת הפיצול

בתוך כך, עדיין סוערות הרוחות בשוק התקשורת לאור הצעת תיקון החוק בנושא החזקה משותפת בחברת חדשות 2. בסופו של יום הועבר אתמול (ג') חוק הרחבת מערך ה-DTT (עידן+) ללא הסעיף המדובר, והוא צפוי לשוב אל שולחן ועדת הכלכלה במהלך הפגרה.

מדובר בסעיף המתיר החזקה משותפת של רשת וקשת את חדשות 2, במקרה שאחת מהן - ככל הנראה קשת - תבקש רישיון.

ואולם, לתיקון זה נוסף סעיף המאפשר לראש הממשלה עצמו לפצל את חברת החדשות במקרה שהיא תהפוך למונופול. בעקבות הדברים אמר אתמול ראש הממשלה כי הדבר מתיישב עם העיקרון אותו הוא מוביל, ולפיו הוא מתנגד למונופולים בשוק.

ל"גלובס" נודע כי ערב לפני ההצעה שהובאה לוועדה במפתיע, התקיימה שיחת טלפון בין נתניהו לבין שר החוץ אביגדור ליברמן, השוהה בימים אלה בסין. בשיחה עלה גם נושא חדשות 2 והסעיף המדובר, וההחלטה התקבלה בסגירה בין שני האישים. אחרי השיחה העבירה לשכת ראש הממשלה באמצעות אשת הקשר שלה לכנסת, פרח לרנר, את הנוסח המחודש.

מוקדם יותר, בסוף השבוע שעבר, קיים נתניהו פגישה ארוכה בכנסת סביב אותו חוק עם חברי הכנסת אופיר אקוניס, זאב אלקין ויריב לוין. באותה פגישה השתתף לסירוגין גם שר התקשורת משה כחלון. בפגישה זו לא עלה עדיין נושא הסעיף הנותן לנתניהו את הסמכות לפיצול במקרה של מונופול.

מלשכתו של ליברמן נמסר: "לא היה ולא נברא". מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

בערוץ 10 סירבו להגיב.