המשקיע בערוץ 10: לא אכנס אם החוב לא יטופל

ללא כניסת המשקיע יריב אלבז, ערוץ 10 יתקשה להתקיים כבר בעוד חודשיים ■ התוכנית המוצעת כיום היא המרת חובות הערוץ לחובות בתחום התוכן

איש העסקים יריב אלבז, הבוחן כניסה לערוץ 10 כמשקיע, העביר מסר לשר התקשורת, משה כחלון, כי לא ייכנס לערוץ אם לא יטופל עניין החוב של הערוץ למדינה.

ל"גלובס" נודע כי הדברים נאמרו בפגישתו של השר כחלון ונציגו של אלבז, נתנאל אמסלם, בחודש שעבר. בפגישה התעדכן אמסלם בכל התנאים הרגולטוריים בהם אמור לעמוד הערוץ, כמו גם באשר לחוב המדובר המגיע לגובה של 60 מיליון שקל.

התוכנית המוצעת כיום, ואשר נתמכת גם על-ידי כחלון, היא המרת חובות הערוץ למדינה לחובות תוכן. המרת החובות לחובות תוכן, נתמכת גם על-ידי הרשות השנייה, היוצרים והערוץ עצמו.

מחר (ג') יתקיים דיון בנושא שוק התקשורת בוועדת הכלכלה של הכנסת, ועל-פי הערכות, נושא ערוץ 10 עשוי לעלות אף הוא לדיון בוועדה ולא מכיוון הממשלה.

ללא כניסת משקיע לערוץ, הוא יתקשה להתקיים כבר בעוד חודשיים. כפי שפורסם כאן בראשונה, בשבוע הבא צפויה הרשות השנייה להחליט על חילוט הכסף שהערוץ לא שילם, מה שעשוי להוות גזר דין מוות עבורו.

במסגרת הדיון מחר בוועדת הכלכלה של הכנסת, יידון שוב חוק ה-DTT, שכבר היה אמור לעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ואולם, על-פי דרישה שהגיעה מכיוון לשכת ראש הממשלה, צפוי להתקיים דיון נוסף בוועדה במסגרתו יתווספו ככל הנראה שני סעיפים שיאפשרו התחלה של עידן הרישיונות כבר עד 2013.

מדובר בהצעתו של ח"כ רוברט אילטוב, לפיה לו אחת מזכייניות ערוץ 2 תצא לרישיון, היא תוכל להחזיק יחד עם הזכיינית השנייה בחברת החדשות של ערוץ 2 למשך 3 שנים נוספות. הסעיף השני הוא קביעת מועד חדש בטווח הקרוב למעבר לרישיונות. כעת מובאת ההצעה בהצעה ממשלתית.

מדובר בהצעת חוק שנחשבת כזאת שתועיל בעיקר לזכיינית ערוץ 2 קשת, והיא צפויה להיתקל בהתנגדות של הזכייניות רשת וישראל 10. ועם זאת, קיים סעיף נוסף שיעלה מחר לדיון ואשר דן בקביעת פרמטרים למניעת מונופול בשוק החדשות בישראל. על-פי ההערכה, סעיף זה משמעותו הצלת ערוץ 10, למען המשך קיום חברת החדשות שלו.

בערוץ 10 אמרו היום (ב') כי "נבצר מבינתנו מדוע סדר היום של ועדת הכלכלה מחר ייוחד כולו למציאת דרך שתכשיר את דרכם של מי שלא טרחו להגיש בקשה לרישיון במועד שנקבע בחוק, וזאת תוך מתן הטבות כספיות בסך של כ-90 מיליון שקל.

"אנחנו מתפלאים על כך שאף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא שילב בסדר היום של ועדת הכלכלה מחר גם את הצעת הרשות השנייה להמיר חובות דמי זיכיון לתוכן, הצעה שיש בה בכדי להסדיר מעבר גם של זכיינים נוספים לרישיון, וזאת למרות המאמץ הגדול שערוץ 10 עשה בכדי להגיש את הבקשה לרישיון במועד שהחוק קבע, ולמרות העובדה שערוץ 10 הוא גוף הברודקאסט היחידי שאיננו חייב שום חובות תוכן לציבור".