גולדמן זאקס: הזדמנות חד פעמית להיכנס לשוקי המניות

במזכר ששלח היום בנק ההשקעות ללקוחותיו נטען כי "שוקי המניות יציגו תשואות טובות יותר מאשר אלה שיציגו שוקי האג"ח; המגמה בשוקי המניות תהיה שורית בשנים הקרובות" ■ "השיפור בצריכה הפרטית יוביל לשיפור בביצועי החברות"

במזכר ששלח בנק ההשקעות גולדמן זאקס ללקוחותיו היום (ד'), נטען כי השווקים מזמנים כעת הזדמנות חד פעמית להיכנס לשוקי המניות, זאת לאחר כ-20 שנים שבהם המניות הציגו תשואות חסר ביחס לשוק האג"ח.

"להערכתנו שוקי המניות יציגו תשואות טובות יותר מאשר אלה שיציגו שוקי האג"ח", כותב פיטר אופנהיימר, האסטרטג הראשי של גולדמן זאקס, במזכר הארוך ששלח ללקוחותיו. "לפי ההערכות העכשוויות, אנו חושבים כי הגיע הזמן 'להיפרד לשלום' משוק האג"ח ו'לברך' את שוקי המניות, זאת משום שהמגמה בשוקי המניות תהיה שורית בשנים הקרובות".

מזכר זה של גולדמן זאקס, הגיע לאחר צניחה מתמשכת בשוק האג"ח שהגיעה במקביל למדיניות הריבית האפסית (0-0.25%) שעליה הצהיר נגיד ה'פד', ומנגד עלייה מתמשכת בשוקי המניות. כך למשל, מדד ה-S&P 500 זינק מתחילת השנה ביותר מ-15% וחצה את רמת ה-1,400 נקודות, כך שהוא רחוק רק ב-10% מקביעת שיא חדש.

בגולדמן טוענים כי שוקי המניות עברו "תקופות קשות" בעשור החולף, החל מבועת הדוט.קום שהתפוצצה בשנת 2000 והובילה לצניחה של מניות הטכנלוגיה וכלה במשבר הסאב-פריים ב-2008. לכן, להערכתם של האנליסטים בגולדמן, הכלכלה הגלובלית תציג צמיחה מרשימה ושוקי המניות יעברו לגל שורי שייסתכם בעלייה של עשרות אחוזים. "השיפור המתמיד בצריכה הפרטית, הן בארה"ב והן במדינות המתפתחות, יוביל לשיפור מתמיד בביצועי החברות, עניין שיבוא ליידי ביטוי גם בבורסות".