49 מיליון דולר הפסד לפרטנר; צימצמה 1,100 עובדים מאוקטובר

פרטנר מחקה 322 מיליון שקל משווי 012 סמייל, שנה אחרי שרכשה אותה תמורת 1.5 מיליארד שקל ■ לא תחלק דיבידנד

על רקע כניסת הוט לשוק ה-ISP (ספקיות האינטרנט), נאלצה פרטנר להפחית כ-322 מיליון שקל משוויה של 012 סמייל, שאותה רכשה רק לפני שנה תמורת כ-1.5 מיליארד שקל.

כחודש לאחר שפרסמה תוצאות חלקיות לשנת 2011, פרסמה היום (ה') חברת התקשורת פרטנר, שבשליטת אילן בן-דב, את התוצאות המלאות. העיכוב בפרסום התוצאות המלאות נבע מכוונת החברה לשערך מחדש את חברת 012 סמייל שאותה רכשה. השיערוך מחדש נדרש, כאמור, עקב כניסתה האגרסיבית של הוט לתחום הפעילות של סמייל.

הפחתת מוניטין של 322 מיליון שקל בגין המגזר הקווי שלה - חברת 012 סמייל - הובילה את פרטנר לסכם את הרבעון הרביעי בהפסד של 188 מיליון שקל, ואת 2011 כולה עם ירידה של 64% ברווח הנקי, ל-443 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי רשמה פרטנר קיטון של 9.8% בהכנסות, ל-1.6 מיליארד שקל, והרווח הגולמי שלה נחתך בשל כך ב-52%, ועמד על 310 מיליון שקל.

הפחתת המוניטין הביאה להפסד תפעולי של 55 מיליון שקל, וכאמור, להפסד נקי של 188 מיליון שקל ברבעון. זאת לעומת רווח תפעולי של 459 מיליון שקל ורווח נקי של 304 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ב-2011 כולה הצליחה פרטנר להגדיל את הכנסותיה בכ-5%, והן עמדו על קרוב ל-7 מיליארד שקל, בעיקר בזכות רכישת סמייל. אולם הרווח הגולמי נשחק ב-21.7% לכ-2 מיליארד שקל.

עקב ההפחתה צנח גם הרווח התפעולי לכמיליארד שקל, ירידה של 44.3%. פרטנר השלימה את רכישת סמייל 012 בחודש מארס אשתקד, תמורת 1.5 מיליארד שקל, ולכן תוצאות סמייל כלולות רק מחודש זה. הכנסותיה של סמייל עמדו על 1.1 מיליארד שקל, והרווח התפעולי שלה הסתכם ב-71 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 24 מיליון שקל ב-2010.

הדיבידנד כבר ב-80% מהרווח

בדומה לרבעון השני, החברה לא חילקה דיבידנד גם הפעם, שכן הדיבידנד שחולק ב-2011 (350 מיליון שקל) כבר מהווה כ-80% מהרווח הנקי השנתי, בהתאם למדיניות החלוקה החברה.

עוד עדכנה החברה כי במהלך 2011 קטנה מצבת העובדים ב-1,100 עובדים (700 מהם ברבעון הרביעי ו-400 נוספים בתחילת השנה הנוכחית), מה שמבטא את השינוי שעוברת החברה מאז כניסתו לתפקיד של חיים רומנו המנכ"ל.

פרטנר סיפקה עוד כמה נתונים לא חיוביים במיוחד, המשקפים את המגמה שאפיינה את כל שוק התקשורת; ירידה משמעותית ברווחיות כתוצאה מהפחתת תעריפי הקישוריות, גידול בשיעורי הנטישה והגברת התחרות, שהובילה להורדת מחירים.

ואכן, מספר מנויי הסלולר של פרטנר גדל רק ב-16 אלף מנויים, ושיעור הנטישה זינק ל-29%, לעומת 21% ב-2010. יחד עם זאת, נתח השוק של פרטנר עדיין עומד על 32%. גם ההכנסה החודשים הממוצעת למנוי (ARPU) צנחה ל-111 שקל, לעומת 122 שקל למנוי ב-2010.

בהתאם לנתונים החלקיים שפרסמה פרטנר לפני כחודש, ההכנסות משירותים במגזר הסלולר צנחו ב-24% ל-4.25 מיליארד שקל, והרווח התפעולי שלו נחתך ב-32% ל-1.28 מיליארד שקל. החולשה בתוצאות נבעה מהירידה בדמי הקישוריות, שהשפעתה על ההכנסות עמדה על כמיליארד שקל.

מנגד, ההכנסות מציוד זינקו ב-75% ב-2011 ל-1.77 מיליארד שקל, בזכות מכירות סמארטפונים.

תוצאות פרטנר
 תוצאות פרטנר