"גלובס" מציג: המדריך המלא לטיסה, לינה ובילויים בניו-יורק

כמה ישלמו 150 אלף ישראלים שיטוסו לניו-יורק בקיץ על טיסות, לינה ובילויים? ■ "גלובס" מביא מדריך מפורט ליעד הכי ישראלי בחו"ל - ובודק איך ניתן לצמצם הוצאות

כמה ישלמו 150 אלף ישראלים שיטוסו לניו-יורק בקיץ על טיסות, לינה ובילויים? "גלובס" מביא מדריך מפורט ליעד הכי ישראלי בחו"ל, ובודק איך אפשר לצמצם הוצאות ועדיין ליהנות מכל רגע.

לטוס לניו-יורק

היצע הטיסות לניו-יורק ביולי-אוגוסט עצום, אבל במקביל גם הביקוש גדול - והמחירים בהתאם. לדברי רונן קרסו, סמנכ"ל שיווק איסתא, כ-350 אלף ישראלים טסים לניו-יורק מדי שנה, כאשר בחודשים יולי-אוגוסט - שיא העונה - טסים כ-150 אלף ישראלים.

בדקנו כנוסע סמוי את מחירי הטיסות לניו-יורק ביולי (הלוך: 2.7, חזור: 23.7). בטיסות לא ישירות המחירים, כצפוי, זולים יותר, כך שאם הנוחות ומהירות ההגעה לא קריטיים עבורכם, תוכלו לחסוך עד כ-450 דולר בטיסה לא ישירה.

באל-על, לאחר ייקור המחירים האחרון, מחירה של טיסה ישירה בתאריכים שנבדקו הוא הגבוה ביותר ועומד על כ-1,635 דולר, וביונייטד איירליינס הוא עולה כ-60 דולר פחות ועומד על כ-1,580 דולר.

טיסה לא ישירה יכולה לעלות כמעט 300 דולר פחות כאשר טסים בבריטיש איירווייס דרך לונדון (קונקשן: שעה וחצי בהלוך, שעתיים בחזור).

עם זאת, בדיקה באלאיטליה מגלה כי הפער יחסית זניח - 1,434 דולר לטיסה דרך רומא (זמן קונקשן: שעתיים ורבע בהלוך, שעה בחזור). הטיסה הלא ישירה הכי זולה נמצאה בטורקיש איירווייז דרך איסטנבול - 1,132 דולר (זמן קונקשן: שעה בהלוך, שעה וחצי בחזור).

יהודה זפרני, משנה למנכ"ל קבוצת אופיר טורס, ממליץ לקחת טיסת יום, כיוון שההגעה לניו-יורק תהיה אחר-הצהריים, וחדר המלון יהיה מוכן (לעומת טיסת לילה שבה מגיעים בבוקר ו"נתקעים" ללא מלון עד הצהריים).

זמן התפוח
 זמן התפוח

ללון בניו-יורק

מטבע הדברים, מגוון אפשרויות הלינה בניו-יורק עצום. עמליה לוי, מנהלת שיווק ומכירות בדיזנהויז, אומרת כי ברוב המקרים חדרי המלון בעיר גדולים ומתומחרים לפי חדר זוגי (בין אתם שוהים בו בגפכם ובין אם הגעתם עם בן-זוג).

לוי ממפה עבור "גלובס" 6 בתי-מלון מוכרים ואהודים על ישראלים, בדירוגים שונים, ומציינת כי המחירים בקיץ נעים בין 240 דולר ועד 380 דולר ללילה בחדר זוגי, כאשר המחיר נקבע לא רק על-פי רמת הפאר אלא על-פי המיקום.

המחירים בבתי-המלון בעיר לא כוללים ארוחת בוקר, ובהקשר זה מומלץ פשוט לאכול בחוץ בשפע המסעדות, או לרכוש את המזון בסופרמרקטים ולהכינו בעצמכם, שכן הארוחות בבתי-המלון יקרות למדי.

זמן התפוח
 זמן התפוח

לבלות בניו-יורק

יוסי אלפסי, מנכ"ל אתר לייבטיקטס ממפה מופעי בידור שמומלץ לראות:

* "מלך האריות":

מחזמר מרהיב מבית היוצר של דיסני, עם כל הדמויות המוכרות מהסרט. עשרות שחקנים, מוזיקה ותחפושות מושקעות, העוקבות אחרי מעגל החיים בערבות אפריקה הרחוקה. מדובר באחד ממחזות הזמר המוכרים בעולם, שנמצא בסיבובי הופעות ברחבי הגלובוס כבר כמה שנים.

מתי? 1 ביולי עד 19 באוגוסט. איפה? 200 West 45th Street מחיר: מ-170 דולר.

* "אוויטה":

מחזמר זוכה פרס הטוני על סיפורה הידוע של אוויטה פרון, האישה שצמחה מעוני והפכה לאשה הראשונה של ארגנטינה עד לסוף הטרגי. המופע מיועד לקהל בוגר ופחות לילדים.

מתי: מופע יומי. איפה? 535 Broadway, Marquis Theatre. מחיר: מ-100 דולר.

* "סירקס דה סוליי":

מופע הקרקס והאקרובטיקה הידוע בעולם. האמנים מאופרים באיפור כבד ולבושים בתלבושות מרהיבות, מופיעים במרחק נגיעה מהקהל, ללא שימוש באמצעי בטיחות. הקרקס כולל מופעי טרפז, טרמפולינות ולוליינות. מיועד לכל המשפחה.

מתי? הופעה יומית. איפה? Radio City Music Hall. טלפון: 212-465-6100. מחיר: מ-75 דולר.

* רוג'ר ווטרס:

הזמר, הבסיסט, הכותב והסולן מלהקת "פינק פלויד" בהופעה חיה. מבצע חלק משירי הלהקה המפורסמים שכתב ושירים נוספים שיצר בקריירת הסולו.

מתי: 7 ביולי. איפה? B.B. King Blues Club and Grill - 237 west 42 street מחיר: מ-90 דולר.

לאכול בניו-יורק

* Smith & Wollensky

הסניף של רשת הסטייקים הוותיקה ממוקם בלב העיר ומציע אוכל בשרי מצוין ואווירה יוקרתית, עסקית ורשמית, כאשר בקומה השנייה יש 4 חדרים פרטיים בעלי עיצובים ייחודיים המיועדים לאירועים.

בעבר נבחרה המסעדה כאחת מ-10 המסעדות הקלאסיות של ארה"ב.

כתובת: 49th Street & 3rd Avenue. טלפון: 212-753-1530. מחיר לאדם: 60-70 דולר.

* Vincent's

מסעדה איטלקית אולטימטיבית הממוקמת ב"איטליה הקטנה" ומעוצבת בסגנון ניו-יורק של סוף המאה ה-19. המסעדה רועשת וצפופה, אבל משרה אוירה אותנטית של אוכלוסיית המהגרים האיטלקים בניו-יורק.

כתובת: 119 Mott St., New York, NY10013. טל': .212-226-8133 מחיר: 35-40 דולר לארוחה גדולה לאדם.

* Ben's Kosher Deli

מחפשים אוכל יהודי? בן'ס דלי היא כיום המסעדה הכשרה היהודית המפורסמת ביותר בניו-יורק. אין בה אווירה מיוחדת, והמסעדה לא מפוארת במיוחד, אבל אין מקום יותר טוב ממנה לחוות את האוכל היהודי המזרח אירופאי-אמריקאי (קרפלאך, מרק עוף, כדורי מצה ועוד).

המסעדה ממוקמת במרכז מנהטן לא רחוק מהאמפייר סטייט בילדינג, ויש לה גם סניפים בלונג איילנד.

כתובת: 209 W. 38th Street, Manhattan, New York 10018. טלפון: 212-398-2367. מחיר לאדם: 25-30 דולר.

לחסוך בניו-יורק

ניו-יורק יקרה למחיה ולטיולים יותר מכל יעד אחר בארה"ב, אבל עם זאת, יש בה גם עושר גדול של אפשרויות לחיסכון ולהתייעלות בזמן ובכסף. להלן צרור המלצות:

* תחבורה:

זפרני ממליץ לרכוש כרטיס New York Pass, שמאפשר נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית והנחות במוזיאונים. הכרטיס חוסך זמן, שכן באמצעותו ניתן לעקוף עמידה ממושכת של שעה ויותר בתור לקניית כרטיסים במוזיאונים הפופולריים.

"בהשוואה לערים רבות בעולם", אומרת סיגלית בר, מדריכת טיולים בניו-יורק, "הנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר היא עסקה כדאית. במחיר של דולרים ספורים לאדם אפשר לנסוע לאורך 380 ק"מ של קווי רכבת עם 469 תחנות. אם נוסעים הרבה בתחבורה ציבורית משתלם לקנות כרטיס MetroCard FunPass, בו ניתן להשתמש ללא הגבלה במשך יום שלם לנסיעה באוטובוסים וברכבת התחתית". ניתן לרכוש כרטיס יומי, שבועי או חודשי.

* אטרקציות:

איריס דגן מאופיר טורס ממליצה לחפש באינטרנט קופונים והנחות. לדוגמה, המוזיאון לאמנות מודרנית מציע כניסה ללא תשלום בימי שישי אחר-הצהריים. "קופונים תוכלו לקבל בחוברות הרבות המחולקות חינם במרכז המבקרים של מנהטן", מוסיפה בר.

* מופעי תרבות:

עמיקם שרון מחברת נתור ממליץ על כרטיסים מוזלים להצגות בברודוויי, בסוכנות הכרטיסים TKTS בכיכר טיימס (קופה נוספת נמצאת בדרום העיר): "הקופות נפתחות בצהריים ובשעות הערב, וניתן להשיג שם כרטיסים גם בחצי מחיר".

אפשר גם לקנות כרטיסים מוזלים להצגות ממש ביום ההצגה ב-South Street Seaport.