חיים כץ: "השר נאמן דואג לשכר הבכירים של החברים שלו"

ח"כ חיים כץ: "שר המשפטים רוצה שהם ירוויחו 1.5 מיליון שקל בחודש; מקווה שנגמור עם החזירות של מנהלים שאיבדו בושה" ■ "כל חברי הדירקטוריון עוברים מקוקטייל לקוקטייל, אם לא יאשר לי אני לא אאשר לו..." ■ ראיון מקיף עם כץ - הערב בעיתון "גלובס"

עונת הדוחות הכספיים בעיצומה, ושוב נחשפים נתוני שכר הבכירים במשק.

ח"כ חיים כץ, שהגיש יחד עם שלי יחימוביץ' באפריל 2010 הצעת חוק שנועדה להגביל את שכר הבכירים, לא מתכוון לוותר על המאבק במספרים המופרזים. "25 שנה בן אדם קם בבוקר, עובד קשה ומקבל משכורת מינימום - וזה גובה השכר של סטלה הנדלר בשנה בהוט (15 מיליון שקל, הרוב באופציות)", אמר היום (ה') כץ בראיון לחגי גולן, עורך "גלובס", ורינה מצליח ברדיו 103FM.

הצעת החוק של כץ ויחימוביץ' כמעט זכתה לתמיכת הממשלה, אך לבסוף היא נסוגה והקימה ועדה לבדיקת שכר הבכירים בראשות שר המשפטים יעקב נאמן. זו המליצה שלא להגביל את השכר בחוק, אלא לחזק את הפיקוח של הדירקטוריון על שכר הבכירים בחברות ציבוריות.

בתוכנית הרדיו, תקף כץ את יו"ר הוועדה: "שר המשפטים יעקב נאמן מנסה לא לפגוע בחברים שלו - ואמרתי לו את זה. אם הוא רואה שאין לו רוב בוועדת שרים לחקיקה, הוא מונע העברת חוקים ודוחה את ההחלטה בחודשיים. בעניין שכר הבכירים הוא הקים ועדה שאמורה הייתה לקבל החלטה תוך 60 יום, בפועל הוא משך את זה שנה.

"נאמן מונע העברת חוק בעניין כי זה לא מתאים לו. עקרונית הוא מתנגד להגדלת שכר, והוא חושב שבחברות הציבוריות אדם צריך להרוויח מיליון וחצי שקל בחודש. במגזר הפרטי אף אחד לא ישלם את זה - אלא אם כן מדובר בבעלים של החברה. שלי ואני מבקשים להגביל את השכר של המנכ"ל לעד פי 50 מהממוצע של מקבלי השכר הכי נמוך בחברה. אם להתייחס למקבלי שכר מינימום, מדובר ב-250 אלף שקל בחודש, בערך 3 מיליון שקל בשנה - זה לא מעט ואפשר לחיות עם זה. עכשיו אנחנו בפגרה. אני מקווה שיהיה מושב מלא ואז אני מקווה שנוכל להעביר את העניין בחקיקה".

"אני מקווה שנגמור עם החזירות של מנהלים מסוימים - הם איבדו את הבושה! זה מופרז! כל חברי הדירקטוריון שמאשרים שכר כזה - הם עוברים מקוקטייל לקוקטייל - אם לא יאשר לי אני לא אאשר לו... אני מקווה שנוכל לעצור את זה".