ברקליס: לא יהיה תיקון; לא להקטין החשיפה למניות

בבנק ההשקעות ממליצים למשקיעים לא להקטין ההחזקות במניות, אשר נראה כי נסחרות במכפילים אטרקטיביים יחסית ■ "הצמיחה הגלובלית נוטה כלפי מעלה, בהובלת כלכלת ארה"ב"

אנו לא צופים תיקון גדול בשווקים ולפיכך ממליצים למשקיעים שלא להקטין את החזקותיהם במניות, אשר נראה כי נסחרות במכפילים אטרקטיביים יחסית - כך מציינים היום (א') כלכלני בנק ההשקעות ברקליס קפיטל, בסקירה כללית על השווקים הגלובליים.

באשר לכיווני השקעה, ממליצים בבנק ההשקעות להעדיף נכסים הנתמכים על ידי מוקדי הצמיחה העולמית ומחירי האנרגיה העולים, ולהתרחק מאיגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב, כמו גם מנכסים פגיעים המהווים חשיפה (ישירה או עקיפה) למשבר החוב באירופה.

"האירוע המרכזי ברבעון החולף - הוא שנמנענו מאסון", כותבים כלכלני ברקליס. "משבר החוב באירופה לא יצא משליטה, סין לא התרסקה, והצמיחה הגלובלית עדיין לא ירדה לרמות שמעלות חשש קונקרטי ממיתון".

"באופן כללי, ישנם סימנים שכיוון הצמיחה הגלובלית נוטה כלפי מעלה, בהובלת כלכלת ארה"ב, אירוע שלא מתומחר באופן מלא בשווקים", נכתב בסקירה. "אנו מאמינים שזה הזמן להסב את פורטפוליו ההשקעות לנכסים שמציגים ביצועים טובים לנוכח הסביבה הכלכלית וכלכלת ארה"ב המשתפרת, ומאגרי הנפט המתהדקים".