עיצומים בחברת החשמל בתגובה להחלטה לפגוע בשי לעובדים

שר האוצר החליט שלא להביא לדיון בממשלה את התוכנית לחילוץ החברה ■ הבוקר הכריז ועד עובדי חברת חשמל סכסוך עבודה בתגובה להחלטת ההנהלה למשוך כ-350 מיליון שקל מקרן החשמל חינם והשי לחג של העובדים

שר האוצר החליט ברגע האחרון שלא לדווח לממשלה על תוכנית החילוץ של חברת החשמל, על-רקע סדרת עיצומים שעליה הכריז הבוקר (א') הוועד במחאה על התוכנית. גורמים המעורבים בתוכנית העריכו כי שטייניץ מתכוון להרחיב אותה בימים הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי תוכנית החילוץ שאושרה בשבוע שעבר הייתה אמורה לעלות היום לדיון בממשלה אך ברגע האחרון החליט שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ שלא להציגה. שטייניץ הסביר כי הוחלט לדחות את הדיון בתוכנית בשבוע לצורך בחינה נוספת. בלשכתו של שטייניץ סירבו להתייחס לנושא אך גורמים במשרד ראש הממשלה טענו כי הדיון בתוכנית לא הופיע בסדר היום של הממשלה.

הבוקר הכריז ועד עובדי חברת חשמל סכסוך עבודה בתגובה להחלטת ההנהלה למשוך כ-350 מיליון שקל מקרן החשמל חינם והשי לחג של העובדים. הכסף הוא חלק מ-1.5 מיליארד שקל שחברת החשמל התחייבה לגייס ממקורותיה במסגרת תוכנית החילוץ שנועדה לאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה השופטות עד חודש יוני.

ביוני אמורה החברה לצאת לגיוס הון של כ-3 מיליארד שקל המגובה בערבויות מדינה. הכספים, בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל מיועדים למימון רכישת דלקים לצורך ייצור חשמל. בנוסף הועלה תעריף החשמל ב-9% בסוף השבוע מימון רכישת דלקים לייצור חשמל.

המזכירות הארצית של הוועד החליטה היום על סדרת עיצומים שעלולים לגרום לפגיעה קשה בניסיונות החברה להיערך לאספקת החשמל בקיץ. מדובר בין היתר בהחלטה לעצור את עבודות ההכנה של התשקיף הדרוש לחברה לצורך גיוס 4.5 מיליארד שקל בשוק ההון וכן העצירת העבודות הקשורות לפריקת פחם, חיבור יצרני חשמל פרטיים לרשת החשמל הארצית והקמת תחנות כוח הבמסגרת פרוייקט החירום.

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן פנה בשעות הצהריים בפנייה נרגשת לעובדי החברה ואמר כי משמעות העיצומים היא "הפסקת חשמל". גליקמן ייפגש היום עם ראשי הוועד בניסיון להשכנע אותם לחזור בהם מהחלטתם.