החל ממאי: ערוץ 33 יהפוך לערוץ חדשות ותרבות

מנכ"ל רשות השידור מינה את עוזרו זליג רבינוביץ' לראש צוות ההקמה של הערוץ

ערוץ 33 יהפוך החל ממאי לערוץ חדשות ותרבות - כך על-פי החלטת הוועד המנהל של רשות השידור. מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מינה את עוזרו, זליג רבינוביץ', לראש צוות ההקמה של הערוץ.

עובדים שונים ברשות השמיעו היום (ב') ביקורת על מינויו של רבינוביץ' לתפקיד. גורמים שונים הביעו תמיהה על כך שהקמת הערוץ תנוהל על-ידי רבינוביץ', למרות שתקנות נציבות שירות המדינה אוסרות עליו, כעוזר בכיר למנכ"ל, לנהל כוח-אדם. "איך יכול להיות שראש צוות הקמה של ערוץ חדשות לא יעסוק בענייני כוח-אדם?", שאלו.

כפי שפורסם בעבר, לוח השידורים של ערוץ החדשות יהיה מורכב מגם מתוכניות אקטואליה יומיות המשודרות ברשת ב' של קול ישראל. בשלב הראשון, החל מחודש מאי יחלו שידורי הניסיון בין השעות 8:00 בבוקר ל-16:00 אחר-הצהריים.

ברשות השידור מקווים כי "שיתוף-הפעולה בין רשת ב' לבין חטיבת החדשות של ערוץ 1 ייצר כוח אדיר לערוץ שיוכל להוביל את החדשות והאקטואליה בישראל, ויהווה כתובת טלוויזיונית לכלל צרכני החדשות". במקביל לשידורי הערוץ, התוכניות ישודרו גם באינטרנט.

לדברי יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, "משלמי האגרה יקבלו תמורה כפולה: ערוץ ברודקאסט איכותי ומיוצב וערוץ חדשות שיתמקד בשידורי חדשות ואקטואליה".

לדבריו, "הרשות עסוקה בימים אלה גם במימוש של רעיונות נוספים, במטרה לשדר תוכן איכותי, רלוונטי, ישראלי וחדשני בכל פלטפורמה".

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מסר כי הוא הנחה את הרשות לקיים פיילוט של שידורי החדשות בערוץ 33. בן-מנחם הוסיף כי "הפעלת הערוץ תעשה בהידברות עם העובדים", וכי "חטיבת החדשות של הערוץ הראשון היא שתספק את כוח-האדם העיתונאי וההפקתי להפעלת שידורי הניסיון".

כמו כן אמר בן-מנחם כי "שידורי השפה הערבית יימשכו בשלב זה כסדרן בערוץ מהשעה 16:00 ועד 20:00".