ישראל כץ: "לא התקפלתי בפסיק"

(עדכון) - שר התחבורה בראיון לגל"צ: "הכוח של אדרעי השתלם? הכוח שלנו השתלם" ■ גילה אדרעי: "אם למישהו מגיע בונוסים זה לעובדי רכבת ישראל"דעה / דורון אביגד: נפילה מהדהדת לישראל כץ

"לא התקפלתי בפסיק". את המילים הללו אמר היום (ג') שר התחבורה ישראל כץ בראיון לגלי צה"ל, שעות ספורות לאחר חתימת ההסכם עם עובדי הרכבת. "ההסכם מגובה על ידי אנשי האוצר שהם מנוסים ברפורמות מסוג זה. הכוח של אדרעי השתלם? הכוח שלנו השתלם. אני התייצבתי כשר נגד ועד עובדים ועשיתי מה שלא עשו שרים אחרים בתפקיד. כל המטרות שסומנו - הושגו כאן באופן ודאי. לא הייתה לנו כוונה לפגוע בעובדים, רצינו לשפר את השירות. עשינו כאן מהפכה גדולה".

הבוקר נכח כץ במסיבת עיתונאים שהתקיימה בהסתדרות לרגל חתימת ההסכם; הוא עקץ את קודמו בתפקיד שאול מופז מבלי להזכיר מפורשות את שמו ואמר כי הוא הוביל את המהלכים שקודמיו בתפקיד לא רצו לעשות. כץ הוסיף כי "יותר קל לזרום ולא לקבל החלטות".

כאשר נשאל כץ על צמצום ההפרטה, שכן במסגרת ההסכם חברת בומברדיה תתחזק רק את הקרונות הישנים ו-30% בלבד מהקרונות שישמשו את פרויקט החשמול, ענה: "אין לי מניות בבומברדיה. אותי לא מעניין איזו חברה תבצע את מה שצריך לבצע. היה לי ברור שצריך לצרף גורם פרטי שיוביל צוות עם ידע ויכולות... אותי מעניינת רק רמת תחזוקה גבוהה וזה לא קיים היום ולא בהכרח באשמת עובדים מסוימים או מנהלים ספציפיים".

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, קראה במסע"ת היום לעובדי הרכבת להיות גאים בהסכם הקיבוצי החדש שהושג, הסכם שלטענתה יביא ל"מתיחת פנים" ברכבת. הבוקר נמנעה שביתה כללית ברכבת ברגע האחרון, והושג הסכם בין ההנהלה לעובדים שכולל תוספות שכר ומתן בונוסים לעובדים, צמצום משמעותי של הפרטת התחזוקה וכן התחייבות של ההנהלה לא לפטר עובדים עד שנת 2030.

"עובדי רכבת ישראל יכולים להיות גאים בהסכם שמגן עליהם ומביא למתיחת פנים ברכבת שתשפר את השירות", אמרה אדרעי במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר במטה ההסתדרות בת"א. "זה הסכם שנוכל לחיות איתו ולהתגאות בו וליצור בעזרתו רכבת טובה יותר".

אדרעי הוסיפה כי "אני לא חושבת שיש פה מנצחים, זה הסכם של win-win והעיקר שהציבור קיבל רכבת טובה יותר".

אורי יוגב, יו"ר רכבת ישראל, אמר כי "אני אופטימי שממחר בבוקר נצא לדרך חדשה שבה אפשר יהיה לסמוך על רכבת ישראל ולהפוך אותה לאחת הרכבות המתקדמות ביותר בעולם".

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, הוסיף כי "אני שמח שמערך התחזוקה נותר ברובו אצל עובדי הרכבת, אני חושב שזה עניין עקרוני וצריך להשאיר בידי הממשלה את הרכבת כמה שיותר. אני גם שמח שהנהלת הרכבת נענתה לבקשתי לבטל את כל ההליכים המשמעתיים נגד העובדים. בסופו של דבר, עתידו של הרכבת תלוי בהנהלה והעובדים ואני בטוח שביחד תהיה רכבת טובה יותר".