ה-OECD: גוש האירו זקוק לחומת אש של טריליון אירו

אנחל גורייה, המזכיר הכללי של ארגון ה-OECD אמר כי חומת האש של מנגנוני החילוץ תעניק למנהיגי אירופה את מרווח הנשימה הדרוש להם כדי שיוכלו לשקם את הכלכלה ולהשיב את הצמיחה

מנהיגי גוש האירו שאמורים להיפגש בסוף השבוע יידרשו להגדיל את "חומת האש" של מנגנוני החילוץ לרמה של טריליון אירו כדי שיוכלו להיחלץ מהמשבר שבו מתבוססת אירופה בשנים האחרונים, כך טוענים בכירים בארגון ה-OECD.

אנחל גורייה, המזכיר הכללי של ארגון ה-OECD אמר כי חומת האש של מנגנוני החילוץ תעניק למנהיגי אירופה את מרווח הנשימה הדרוש להם כדי שיוכלו לשקם את הכלכלה ולהשיב את הצמיחה. כמו כן, חומת אש מאסיבית יותר תסייע להשיב את אמון המשקיעים ותזניק את השווקים.

בתוך כך, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אמש (ב') כי היא מוכנה להזרים עוד 200 מיליארד אירו לקרן החילוץ האירופית (EFSF) בעוד קרן החילוץ הקבועה (ESM) תחל לפעול רק במחצית השנייה של השנה ותיצור חומת אש כוללת בהיקף של 700 מיליארד דולר.

אולם, אמש דווח כי ממשלת גרמניה צפויה להגדיל את השתתפותה במתן הלוואות ליתרות החירום האירופאית עוד יותר - ובכך להגדיל את היקף מנגנוני החילוץ באירופה לסכום של כ-940 מיליארד אירו. הדיווחים מצטטים מקור אירופאי בכיר, שסירב להזדהות לאור רגישות העניין.