"ממשלת ארה"ב תרוויח כ-10 מיליארד דולר ממכירת AIG"

כך טוען המנכ"ל רוברט בן משה ■ במהלך שנות משבר הסאב-פריים משלם המיסים האמריקני העניק ל-AIG כספים בהיקף של 182 מיליארד דולר כדי להציל אותה מקריסה

ההשקעה משתלמת. מנכ"ל ענקית הפיננסים AIG בוב בן משה טוען כי לאחר שממשלת ארה"ב תרוויח כ-10 מיליארד דולר ממכירת החזקותיה בחברה, הנאמדים כיום ב-45 מיליארד דולר. זאת, לאחר שמשלם המיסים האמריקני הציל את החברה מקריסה במהלכו של משבר הסאב-פריים ב-2008, באמצעות הזרמת מיליארדי דולרים.

"אנו מעוניינים לראות את משלם המיסים מקבל את כל הכסף שהוא העניק לחברה וגם גורף רווחים", אמר בן משה במסגרת ראיון שקיים עימו הפרשן הכלכלי הפופלרי ג'ים קרמר בתוכנית "Mad Money"."כאשר נשלים את המהלך ונרכוש שוב את השליטה בחברה, משלם האמריקנים, כולל הפדרל ריזרב ומשרד האוצר יגרפו רווחים של 5-10 מיליארד דולר".

כזכור, ממשלת ארה"ב התגייסה להציל את ענקית הביטוח AIG במהלך משבר הסאב-פריים ב-2008 והזרימה לה סכום כולל של 182 מיליארד דולר ובכך למעשה הפכה לבעלים של החברה. בשנים האחרונות משרד האוצר האמריקני החלה למכור בהדרגה את החזקותיה בחברה וביחד עם הפדרל ריזרב הם מחזיקים בהשקעות בהיקף של כ-45 מיליארד דולר ב-AIG.

בחודש האחרון AIG החזירה לארה"ב סכומים בהיקף של 14.6 מיליארד דולר, הכוללים בין היתר מכירת מניות החברה בהיקף של 6 מיליארד דולר. אולם, ארה"ב עדיין מחזיקה בכ-70% ממניות החברה.

בן משה הצהיר כי החברה מעוניינת לסיים את הפרק הקשה הזה בהיסטורייה שלה ולפתוח דף חדש. "זה כלל לא מפריע לי שממשלת ארה"ב היא בעלת המניות המרכזית, אך עדיף לנו להחזיר את השליטה ולנהל את ענייני החברה".

מניית AIG זינקה ביותר מ-300% מאז הקריסה הגדולה שלה בשנת 2009, כאשר עתידה היה לוט בערפל והיא צנחה בעשרות אחוזים לרמה של 6 דולרים למניה. כעת נסחרת המניה במחיר של 29 דולר למניה, כך שניתן לומר כי השקעה של משלם המיסים האמריקני השתלמה בסופו של דבר.