רוני חזקיהו מונה ליו"ר הבנק הבינלאומי

חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים, יחליף את ז'אק אלעד שנמצא בתפקיד מאז 2006

רוני חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים, ימונה לתפקיד יו"ר הבנק הבינלאומי , ויחליף את ז'אק אלעד, שמכהן בתפקיד מ-2006. מועד החילופין עדיין לא נקבע. קבוצת הבינלאומי נמצאת בבעלות צדיק בינו, שנדרש על פי המלצות ועדת הריכוזיות לבחור עד 2016 בין אחזקתו בבנק לבין אחזקתו בפז. הערכות כי לחזקיהו, הנחשב אדם נוח יחסית, לא תהיה בעיה לקיים מערכת יחסי עבודה תקינה עם מנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק.

חזקיהו ימונה גם ליו"ר החברה-האם פיבי אחזקות, ויחליף את גיל בינו, בנו של צדיק בינו. אלעד (64) מכהן גם כיו"ר יובנק, אך חזקיהו לא צפוי לקבל גם תפקיד זה, הואיל ובהיותו המפקח על הבנקים, הנהיג מדיניות שבה אסור ליו"ר דירקטוריון בנק לכהן כיו"ר דירקטוריון חברה-בת.

מפקח מצוין

בינו ביקש להחליף את אלעד כבר לאחר שהאחרון סיים באוקטובר אשתקד קדנציה בת חמש שנים - אך הכחיש בעקביות את כוונותיו בנושא. בינו הציע את התפקיד לחזקיהו כבר לפני חודשים רבים, אך חזקיהו ביקש להתמודד תחילה על תפקיד מנכ"ל לאומי - התמודדות שנערכה לפני חודש וחצי, ובה זכתה רקפת רוסק עמינח.

לאחר מכן הציע שוב בינו את התפקיד לחזקיהו, והאחרון נענה. שמות נוספים שנשקלו לתפקיד היו ד"ר אמנון גולדשמידט, דירקטור בבינלאומי ובעבר המפקח על הבנקים, ומנכ"ל כלל ביטוח, שי טלמון, לשעבר המשנה למנכ"ל בנק הפועלים.

לחזקיהו (61) היכרות עמוקה עם כל תחומי העשייה הבנקאית, הבנה בניהול סיכונים ובדרישות הרגולציה. הוא סיים קדנציה בת ארבע שנים כמפקח על הבנקים בסוף 2010. לפני כן שימש ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט ומנכ"ל בנק הספנות. לחזקיהו 28 שנות ניסיון בנקאי. הוא החל את דרכו בבנק הפועלים, ומילא תפקידים רבים, בישראל ובחו"ל.

חזקיהו נחשב למפקח על הבנקים מצוין, וניווט את המערכת הבנקאית דרך המשבר של 2008, למעבר לבאזל 2 והגדלת הלימות ההון. במהלך שנת הצינון שלו סוכם על הצטרפותו לקבוצת דלק של יצחק תשובה בתפקיד בכיר בתחום האנרגיה, אך חזקיהו עצר את ההליך עד לתום הצינון, ולאחר מכן התמודד כאמור על תפקיד מנכ"ל לאומי.

אחד האתגרים הגדולים של חזקיהו בבינלאומי יהיה הטיפול במערכת יחסי העבודה הבעייתית בבנק. לעת עתה, הבינלאומי נמצא בתקופת שקט תעשייתי רשמית, אך בפועל מתנהלים עימותים על אש קטנה בין הוועדים להנהלה. עימותים שנקט ועד מורשי החתימה, בראשות שמואל וייסמן, על רקע כוונת ההנהלה ליישם באופן חד-צדדי שינויים בהליך שיבוץ מנהלים, נעצרו רק לאחר החלטת בית הדין לעבודה. גם ועד הפקידים, בראשות חנוך לבנה, מתעמת עם ההנהלה מעת לעת.