ארה"ב: מחירי הבתים נפלו לשפל שלא נראה מאז 2003

המדד שבוחן את מחירי הבתים ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב רשם בחודש ינואר ירידה של 0.8% ■ מדד אמון הצרכנים רשם ירידה בהתאם לתחזיות

בארצות הברית התפרסמו היום (ג') שני מדדים משמעותיים שעלולים להשפיע על כיוון המסחר בהמשך היום. מדד קייס שילר שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית התפרסם היום והוא הציג נתונים רעים יותר מהתחזיות. בהמשך היום התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש מארס והוא רשם ירידה בהתאם לתחזיות.

מדד קייס שילר לחודש ינואר שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית ירד זה החודש החמישי ברציפות לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2003 לאחר שירד ב-0.8%. ב-12 החודשים האחרונים המחירים ירדו בכ-3.8%. רק 3 ערים מתוך ה-20 במדד רשמו עלייה במחירי הדירות בחודש ינואר: מיאמי, פיניקס ווושינגטון הבירה.

"אנחנו מתחילים לראות תמונה קצת פחות עגומה", אומר שון אינקרמונה, כלכלן בכיר בחברת 4Cast.inc. "אנחנו רואים התקדמות קלה, הירידה במחיריה כבר לא חדה ברמות שנראו בזמן המשבר, אבל יש לפנינו עוד דרך ארוכה, ארוכה מאוד".

הנתונים האחרונים מחזקים את טענתו של אינרקרמונה, שכן מדד אמון קבלני הבניה בחודש מארס נמצא ברמתו הגבוהה יותר מאז יוני 2007, כשתחזית מכירת הבתים החדשים נמצאת בעלייה זה החודש השישי ברציפות.

בשעה 16:00 התפרסם מדד אמון הצרכנים בארצות הברית לחודש מארס והוא הצביע על ירידה בהתאם לתחזיות לרמה של 70.2 נקודות לעומת תחזיות של 70.1 נקודות. המדד לחודש פברואר עודכן כלפי מעלה מ-70.8 נקודות ל-71.6 נקודות.

למרות הירידה המתונה במדד, הוא עדיין נמצא קרוב לרמתו הגבוהה ביותר מזה כשנה. "אמון המשקיעים יחזור לעלות כששוק העבודה יחזור לתפוס תאוצה", אמר עומר שריף, כלכלן ב-RBS Securities LLC, לפני פרסום המדד. "בגדול, הכל הולך לכיוון הנכון, אולם מחירי הנפט המאמירים עלולים להעיב".