מכללת מגמות עומדת למכירה עם חובות של כ-2 מיליון שקל

מבקשת הפירוק שהגיש מנהל עיזבונו של נפתלי מנדלוביץ' המנוח עולה כי מועדון המשקיעים יו-טרנד שיזם וניהל מנדי הפסיד יותר מ-100 מיליון שקל

חודש לאחר שהמרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ' (מנדי) הלך לעולמו בנסיבות טרגיות, הגיש אתמול (ב') מנהל העיזבון בקשה למינוי מפרק זמני לנכסיו: מכללת מגמות ומועדון המשקיעים יו-טרנד.

כפי שנחשף ב"גלובס", מועדון המשקיעים צבר הפסדים של יותר מ-100 מיליון שקל, בהשקעות שבוצעו בעיקר באג"ח של חברות בקשיים (דוראה, אאורה, טי.אר.די וסיביל). כעת מסתבר שגם מצבה של המכללה אינו מזהיר, והיא צברה חובות של כ-2 מיליון שקל.

היום אישר ביהמ"ש את מינויו של עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות' למפרק זמני של נכסי מנדלוביץ' (לאחר שעוד קודם לכן מונה למנהל העיזבון של מנדי). ברטוב הסביר בביהמ"ש כי מאז מותו של מנדי הופסקו שירותים חיוניים למכללה כגון ניקיון, הסעדה, תמיכה טכנית למחשבים ועוד. המכללה אינה עומדת בחובותיה לבנקים, לספקים, לעובדים ולבעלי הנכס בו היא פועלת - חברת בריטיש ישראל (חוב של 464 אלף שקל), שלא קיבלה דמי שכירות מתחילת השנה. בנוסף, יש למכללת מגמות חובות של 180 אלף שקל לבנק מסד, 134 אלף שקל לעיריית פתח תקווה, 145 אלף שקל לעובדים ועוד 185 אלף שקל למרצים.

רווחית עד 2011

מכללת מגמות, אשר מנדי החזיק ב-90% ממניותיה לצד ראובן ג'אן, מעסיקה 15 עובדים באופן קבוע. הרכוש של המכללה מורכב מהמוניטין שלה ומרשימות התלמידים. בין המתעניינים ברכישתה מספר מוסדות ללימודי שוק ההון, ובהם טריידר, קו מנחה והאקדמיה לפיננסים של מגדל שוקי הון. ההצעות מדברות ככל הידוע על סכומים של עד כחצי מיליון שקל, ללא חובות העבר.

המשבר במכללה, אגב, פרץ רק אשתקד. בשנים 2009-2010 הסתכמו הכנסותיה ב-13 מיליון שקל והרווח הנקי היה 1.3 מיליון שקל. מעבר לחובות בגובה של כ-2 מיליון שקל שצברה מגמות, הרי שאת הכסף הגדול יותר, המוערך כאמור בלמעלה מ-100 מיליון שקל, הפסיד מועדון המשקיעים יו-טרנד שהקים וניהל מנדלוביץ'.

כפי שנחשף ב"גלובס", הפרויקט הראשון של המועדון - "היוון אג"ח 1" - כבר נסגר והמשקיעים בו הפסידו סכומים שונים, בהתאם לגובה ההשקעה ותזמון המימוש. במסגרת פרויקט זה נרכשו אג"ח של חברת אאורה שהומרו למניות, אך החברה קרסה ולמניות כבר אין ערך.

פרויקט נוסף שאינו כלול בבקשה לפירוק הוא "מנהטן 2", שבו אמורים היו המשקיעים לרכוש את החזקות אאורה במלון דירות בניו יורק (פרויקט בו שותפה יו-טרנד), אך הכסף לא הגיע ליעדו. בשבועות האחרונים לפני מותו נתן מנדי מספר צ'קים ללא כיסוי למשקיעים שביקשו את כספם בחזרה.

הפרויקטים הכלולים בבקשת הפירוק הם: "היוון אג"ח 2" (350 משקיעים), להשקעות בחברות דוראה, טי.אר.די, סיביל יורופ וסיביל ג'רמני; Trash To Cash (250 משקיעים) - השקעה בגלובל אנרג'י ו-EER; פרויקט סטארט-אפ (200 משקיעים) להשקעה בחברות דיגיטל ו-Infodraw; ופרויקט מנהטן (230 משקיעים), הכולל החזקה בחלק ממלון הדירות בניו-יורק.