חברת בומברדיה, שהייתה אמורה להשתלב בהליך ההפרטה של רכבת ישראל, קמה הבוקר למציאות חדשה, בו קראה ושמעה באמצעי התקשורת על ההסכם שנחתם עם עובדי הרכבת; הסכם שדוחק את בומברדיה החוצה, לפחות חלקית, מהשתלבות ברכבת.
הערב (ג') פרסמה בומברדיה את תגובתה הרשמית: "עד לרגע זה, לא קיבלה חברת בומברדיה כל מסמך רשמי המודיע לה על ביטול ההסכם עליו חתמה מול הנהלת רכבת ישראל בנושא התחזוקה.
"הנהלת בומברדיה מופתעת לרעה ומאוכזבת קשות לגלות כי למרות שניהלה באופן המכובד ביותר משא ומתן שנמשך מעל שנה וחצי, גייסה עובדים, והשקיעה מליוני שקלים, נאלצה לגלות דרך אמצעי התקשורת כי הסכם זה לא יקויים. פירוק שותפות כזו עם הספק הבינלאומי הגדול ביותר בתחום הרכבות, בוודאי לא יתרום להמשך פיתוח רכבת ישראל לטובת הציבור הרחב".
כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", סעיף בחוזה שנחתם בין בומברדיה להנהלת הרכבת קובע כי במקרה של ביטול החוזה ישולם לחברה קנס בגובה מיליון אירו. גורמים בהנהלה הביעו אופטימיות היום בדבר האפשרות שגובה הקנס יקוזז בחלקו בעתיד, במסגרת רכישה אפשרית של קרונות נוספים מבומברדיה. יצוין כי הנהלת הרכבת חתמה לפני למעלה מחודש על החוזה עם בומברדיה אף שידעה כי גבוהים הסיכויים שייחתם הסכם עם העובדים שייחייב את ביטולו. הקנס, כמעט מיותר לציין, מגיע בסופו של דבר מכספי ציבור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.