מג'יק ג'ונסון רכש את הדודג'רס עבור 2 מיליארד דולר

קבוצת משקיעים בראשותו של אגדת הכדורסל העבירה לידיה את פרנצ'ייז הבייסבול; מדובר על עסקת העברת הבעלות הכי יקרה בהיסטוריה של הספורט העולמי

‎‎קבוצת משקיעים בראשותו של אגדת ה-‏‏NBA‏ מג'יק ג'ונסון, זכתה במכרז לרכישת קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס. סכום העסקה: 2 מיליארד דולר. מדובר על הסכום הגבוה אי פעם ששולם עבור קבוצת ספורט. העסקה מנפצת את השיא שנרשם באמצע העשור הקודם, אז נמכר מועדון הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד למשפחת גלייזר האמריקנית עבור סכום כולל של קרוב ל-1.5 מיליארד דולר. בספורט האמריקני, העסקה הכי יקרה שנרשמה עד היום היתה זאת שבמסגרתה עברה קבוצת ה-‏NFL‏ מיאמי דולפינס לידי המיליארדר סטפן מ. רוס, בעסקאות שהתבצעו ב-2008 ו-2009 והסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר.

‏מכירת הדודג'רס מסיימת למעשה את הליך פשיטת הרגל של קבוצת ה‏-‏MLB‏, שנקלעה לחובות כבדים. הבעלים הקודם, פרנק מקורט, שהעדיף את הצעתו של מג'יק ג'ונסון על-פני כ-11 הצעות אחרות שקיבל לרכישת הפרנצ'ייז במהלך החודשים האחרונים, נקלע לבעיות כלכליות ולא הצליח לממן את הפסדי הקבוצה בשנה האחרונה. בנוסף, הוא נכנס להליך גירושים במסגרתו יאלץ לשלם לאשתו כ-131 מיליון דולר בחודש הבא. עבור מקורט מדובר גם באקזיט מצוין: הוא רכש את הדודג'רס ב-2004 עבור סכום של 421 מיליון דולר.

עסקאות המכירה הגדולות בספורט
 עסקאות המכירה הגדולות בספורט

אחת הסיבות העיקריות למחיר הגבוה שבו נמכרה הדודג'רס, מעבר לעובדה שמדובר על פרנצ'ייז בעל היסטוריה מפוארת (6 זכיות בוורלד-סירייס) ואוהדים רבים בקליפורניה ובכל רחבי ארה"ב, הוא השוק ממנו היא מגיעה: לוס אנג'לס נחשבת לשוק הטלוויזיה השני בגודלו בארה"ב אחרי ניו יורק. העניין הזה אמור להבטיח לה הכנסה נכבדת מזכויות שידור: לפני חודשים ספורים הצליח מקורט להגיע להסכם זכויות שידור מקומי עם פוקס ספורטס, בשווי 3 מיליארד דולר, שבסופו של דבר נדחה על-ידי הנהלת ה-‏MLB‏. ההערכות הן שעכשיו יוכלו הדודג'רס להשלים הסכם טלוויזיה באותו סדר גודל.

‏מג'ק ג'ונסון, 52, חוזר להיות מושקע בקבוצות ספורט לראשונה מאז אוקטובר 2010, אז מכר את חלקו בקבוצת ה-‏NBA‏ שבה שיחק לאורך כל הקריירה שלו, לוס אנג'לס לייקרס. קבוצת המשקיעים אותה הוא מוביל כוללת גם את המפיק ההוליוודי פיטר גובר, וכן את מארק וולטר, מנכ"ל גוף השירותים הפיננסיים האמריקני "גוגנהיים פרטנרס".

‏‏"אני רוצה להחזיר את הדודג'רס לעמודים הראשונים של מדורי הספורט", אמר ג'ונסון לאחר חתימת העסקה.‏