Hallo 015 למשרד התקשורת: לאכוף את ההסכם עם פלאפון

מפעילת הסלולר הווירטואלית, שהכריזה על חבילה עם שיחות ו-‏SMS‏ ללא הגבלה ב-99 שקל בחודש, נותרה ללא תשתית סלולר לאחר שפלאפון הודיעה כי ההסכם בין שתי החברות מבוטל ■ אם משרד התקשורת לא יתערב, Hallo תפנה לביהמ"ש

חברת Hallo 015 פנתה היום (ד') למשרד התקשורת בדרישה לאכוף את ההסכם עם פלאפון, כך אומר גורם בכיר בחברה. זאת בעקבות הודעת פלאפון מאתמול (ג') בערב, כי ההסכם בין שתי החברות מבוטל.

Hallo 015 רכשה את פעילות חברת סלראן, שהחזיקה בהסכם להפעלת מפעיל סלולר וירטואלי על תשתיות פלאפון. אלא שפלאפון טוענת כי הסכם זה בוטל כבר לפני שבוע. לטענת Hallo 015, פלאפון אינה יכולה לבטל את ההסכם שיש לה עם סלראן באופן חד-צדדי.

כמו כן, Hallo 015 מכחישה את הטענות של פלאפון לפיהן החוזה בוטל על רקע אי-עמידה במחויבויות של סלראן. לפי Hallo, פלאפון ניסתה לשנות את החוזה, ומשנתקלה בסירוב של 015 סלראן הודיעה על ביטול החוזה באופן חד-צדדי.

משרד התקשורת יצטרך לקבל החלטה במהירות האם לאכוף על פלאפון לקיים את ההסכם. אם כך ינהג המשרד, זה יקרה בעיקר משום שפלאפון נתפסת כעת כמי שמנסה למנוע כניסה של מתחרה חדש לשוק.

אם משרד התקשורת לא יתערב, Hallo 015 תיאלץ לפנות לבית משפט - הליך שצפוי להיות יותר בעייתי מבחינתה. כפיית הסכם בין מפעילים היא פעולה שסיכויי הצלחתה, בטווח הארוך, אינם מזהירים.

מפעילי סלולר במודל של מפעיל וירטואלי כמו Hallo 015 זקוקים לשיתוף-פעולה הדוק עם המפעיל המארח. כל המפעילים הווירטואליים שנכנסו לשוק - רמי לוי, הום סנטר ובקרוב גם אלון סלולר - נשענים על מערכת יחסים קרובה עם המפעיל המארח ומשתפים איתו פעולה, כך שספק אם עימות חזיתי קשה כפי שקורה כעת ישרת את הצדדים.

Hallo 015 הכריזה אתמול על כניסתה לתחום הסלולר כמפעילת סלולר וירטואלית, וציינה כי תציע חבילה קבועה עם שיחות והודעות ‏SMS‏ ללא הגבלה תמורת 99 שקל בחודש. לקוחות שירכשו חבילת שיחות בסיסית, נאמר בהודעת Hallo, ישלמו על חבילת גלישה ללא הגבלת נפח 19.90 שקל בחודש.