מנהלים בגולדמן זאקס מנסים לנשל את המנכ"ל מתפקידו

מנהלים בכירים בבנק ההשקעות שוקלים לפצל את תפקידי המנכ"ל והיו"ר, שמוחזקים כעת בידי לויד בלנקפיין ■ כזכור, הבנק ספג ביקורת רבה לאחר המכתב הזועם שפרסם מנהל לשעבר בבנק

לאחר שיצאה הכביסה המלוכלכת בגולדמן זאקס במכתב שהכה גלים בוול סטריט, בו עובד לשעבר בבנק ההשקעות מתח ביקורת חריפה על התנהלות החברה עם לקוחותיה, כעת שוקלים מנהלים בכירים בבנק לפצל את תפקידי המנכ"ל והיו"ר, שמוחזקים כעת בידי לויד בלנקפיין.

תחת הרפורמה המדוברת, שנמצאת כרגע בסטטוס של דיווחים בלבד, נשיא הבנק גארי כהן יתמנה למנכ"ל, סגן היו"ר ג'יי מייקל אוונס יתמנה לנשיא, והמנכ"ל המכהן, בלנקפיין, יישאר בתפקיד היו"ר בלבד. כך על פי שני מקורות המקורבים לעניין ושביקשו לא להזדהות בשל רגישות הנושא.

גולדמן זאקס עומדת בכותרות בתקופה האחרונה, ולא לטובה. המכתב הזועם ששלח לניו יורק טיימס גרג סמית', מנהל בדרג ביניים של החברה, גרם למבוכה רבה בקרב בכירי הבנק. סמית' עזב את בנק ההשקעות לאחר 12 שנה, תוך שהוא מאשים את מנהלי החברה, בלאנקפיין וכהן, כי הגישה שהם נקטו במסגרת התרבות הארגונית של החברה ובהתנהלות מול הלקוחות היא מתחת לכל ביקורת. במכתב שהתפרס על פני שני עמודים שלמים סמית' טען כי החברה הפכה למנוכרת מאוד מאז הצטרף לשורותיה לפני כ-12 שנה והשורה התחתונה הפכה להיות חזית הכל.