הבינלאומי ודיסקונט מוזילים עמלות, אך עדיין היקרים במערכת

מדובר בעמלת פעולה בערוץ ישיר - החשובה ביותר בחשבונות עו"ש ■ בבנק הבינלאומי תעמוד העמלה על 1.8 שקלים, ובבנק דיסקונט - 1.85 שקלים

חזון אחרית הימים: שני הבנקים היקרים ביותר במערכת מורידים עמלות. הבינלאומי (פעם שנייה בחצי השנה האחרונה) ודיסקונט מורידים את תעריפי עמלת פעולה בערוץ ישיר - עמלת העו"ש החשובה ביותר.

מנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק, הודיעה הבוקר (ד') במסיבת העיתונאים להצגת הדוחות הכספיים, כי הבנק יוזיל את עמלת פעולה ישירה ב-7.7%. העמלה תעמוד מעתה על 1.8 שקלים - במקום 1.95שקלים. זו הוזלה שנייה של תעריף העמלה, שכן באוקטובר אשתקד הוריד הבינלאומי ב-22% את העמלה, שעמדה עד אז על 2.5 שקלים.

שווה להתמקח

מנכ"ל דיסקונט, ראובן שפיגל, הודיע אף הוא על הוזלה בעמלת פעולה ישירה - מ-2 שקלים ל-1.85 שקלים, כלומר הפחתה של 7.5%. עם זאת, עדיין נותר דיסקונט הבנק היקר במערכת בעמלה זו. זאת, משום שגם לאחר ההפחתה, בנק הפועלים (1.35 שקלים), לאומי (1.65 שקלים) ומזרחי טפחות (1.76 שקלים) זולים ממנו. (לדוחות דיסקונט)

עמלת פעולה באמצעות פקיד - עמלת העו"ש השנייה בחשיבותה - לא השתנתה. בעמלה זו, הבנק היקר ביותר הוא מזרחי טפחות (6.8 שקלים) ואחריו הפועלים (6.5 שקלים), הבינלאומי (6.3 שקלים) ודיסקונט (5.9 שקלים). הבנק הזול ביותר הוא לאומי (5.5 שקלים).

מעבר לעמלת ישיר, יוריד דיסקונט ארבע עמלות נוספות. דמי ניהול חשבון עו"ש לעסק קטן הופחתו ב-47%, ויעמדו על 80 שקל בחודש, במקום 150 שקל; עמלת צ'ק בנקאי תופחת ב-32%, מ-20 שקל ל-13.5 שקל; עמלת החזרת צ'ק מסיבות טכניות ירדה מ-24 שקל ל-18.5 שקל - ירידה של 23%; עמלת ביטול הוראת קבע תרד ב-26%, ותעמוד מעתה על 18.5 שקל.

עם זאת, יש מרחק גדול בין נתוני התעריפון לגבייה בפועל. מנתוני בנק ישראל עולה, כי בכל הבנקים מחירי תעריפון העמלות גבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים בפועל, מכיוון שהבנקים נותנים הנחות ללקוחות מועדפים, לאוכלוסיות מיוחדות - כמו חיילים, סטודנטים או צעירים - כמו גם ללקוחות שעומדים על שלהם ומתמקחים. בבנק הבינלאומי למשל, אוכלוסייה מועדפת היא חברי מועדון הוט של המהנדסים, שמקבלים פטור מלא מעמלות העו"ש, ובבנק דיסקונט אלו הם מורים ועובדי מדינה.

עמלות
 עמלות