כץ: "בפעם הבאה שאדרעי תכריז שביתה היא עפה הביתה"

שר התחבורה הגיב לדבריה של יו"ר ועד עובדי הרכבת, שאמרה כי כץ התכופף בהסכם ברכבת, וכי כולם צחקו עליו במסיבת העיתונאים ■ אדרעי: "ביום אחד הכול הסתובב נגד כץ, הם נתנו דברים שאף אחד לא נתן, ובגדול"

"בפעם הבאה שגילה אדרעי תכריז על שביתה - היא עפה מיד הביתה, ואף אחד לא יוכל לעצור את זה לפי ההסכם החדש" - כך הגיב הבוקר (ה') שר התחבורה ישראל כץ למתקפה של יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל עליו. אדרעי אמרה את הדברים במסגרת חגיגות עם עובדי הרכבת במוסך הרכבת בחיפה, את ההסכם המצוין שנתחם השבוע. דבריה של אדרעי שודרו אמש בערוץ 10 בקטע וידיאו מהשטח.

לדברי אדרעי, "ביום אחד הכול הסתובב נגד כץ, הוא הבין את זה והתכופף. הם נתנו דברים שאף אחד לא נתן, ובגדול. כל העיתונאים צחקו עליו במסיבת העיתונאים ביום שני". גם יו"ר ההסתדרות עופר עיני הגיב אתמול להסכם ברכבת ואמר כי "ההסתדרות הפכה לארגון החזק ביותר במדינה. המאבק שלנו הוא לא לתת לאף אחד להיות יותר חזקים מאיתנו".

כזכור, ביום החתימה על ההסכם, לאחר שעלו טענות כי עובדי הרכבת קיבלו הרבה יותר משציפו, שר התחבורה כץ התראיין ואמר כי "לא התקפלתי בפסיק". כץ טען כי לא הכוח של אדרעי השתלם, אלא "הכוח שלנו השתלם. אני התייצבתי כשר נגד ועד עובדים ועשיתי מה שלא עשו שרים אחרים בתפקיד. כל המטרות שסומנו - הושגו כאן באופן ודאי".

בראיון לגלי צה"ל הבוקר, שר התחבורה פיקפק גם באמינות סרטון הווידאו ששודר אמש בערוץ 10, שמצידו מסר בתגובה כי "הקטע מדבר בעד עצמו ואם כץ יבקש, הוא יוכל לצפות בחומר במלואו. נדרוש ממנו התנצלות על הדברים".

כן נזכיר, כי אדרעי בשיחה עם אתר "גלובס" ביום חתימת ההסכם דחתה את הביקורת הציבורית כלפי תוספות השכר והמענקים שיקבלו עובדי הרכבת, ואמרה כי בעצם נאבקה גם למען העובדים וגם למען הנוסעים כדי לשפר את הרכבת. בהקשר של השר כץ, אדרעי אמרה ביום שני כי "אני לא מתעסקת במאבקים ומלחמות. הרבה פעמים קראתי לו לשבת ולדבר... אני שמחה שלחצנו ידיים".