בבנק אגוד אופטימיים: "להגדיל חשיפה למניות בישראל"

האנליסטים בבנק אגוד מציגים בסקירתם השבועית תרחיש אופטימי לגבי השווקים בישראל וממליצים להגדיל את החשיפה למניות בישראל בטווח הקצר לשיעור של 50% מתיק ההשקעות

האנליסטים בבנק איגוד מציגים בסקירתם השבועית תרחיש אופטימי לגבי השווקים בישראל וממליצים להגדיל את החשיפה למניות בישראל בטווח הקצר . האנליסטים מבססים הערכתם על העובדה שהשוק בישראל הציג ביצועי חסר מול שוקי המניות בעולם וצפוי להשלים את הפערים בתקופה הקרובה, זאת משום הנתונים הכלכליים החיוביים של המשק הישראלי והעלאת תחזית הצמיחה על ידי בנק ישראל.

באגוד מציינים כי בזירה האירופית התנהל המסחר בבורסות בסנטימנט שלילי, על רקע החשש מהתפרצות מחודשת של משבר החובות שם. השבוע נאם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, והביע חשש בנוגע לרמות הגירעון והחוב של ספרד. ראש הממשלה האיטלקי אמר כי משבר החובות באירופה עלול להתפרץ מחדש ולסכן את כלכלת איטליה. מונטי שיבח את מאמציה של ספרד לבצע רפורמה בשוק התעסוקה שלה, אך אמר כי היא מפגרת בהתחייבותה לרסן את התקציב.

גם לגבי ארה"ב החששות התגברו, בעיקר לאחר שבנאומו השבוע בפני הקונגרס האמריקאי, הזהיר נגיד הפד, בן ברננקי, כי הקשיים בפניהם עומדת המערכת הפיננסית באירופה עלולים להתפשט לארה"ב, ע"פ דבריו, לפתרון מלא של המשבר נדרשת התחזקות נוספת של המערכת הבנקאית, כמו כן ציין שניתן לראות סימני ההתאוששות בארה"ב, אולם ההתאוששות איטית מהצפוי ורמת האבטלה שעדיין גבוהה יוצרת בעיות.

לגבי השוק הישראלי ציינו באגוד מספר גורמים חיוביים שבלטו השבוע, כאשר במרכזן החלטתו של בנק ישראל להשאיר את הריבית על כנה ברמה של 2.5% על רקע הערכותיו לסביבת אינפלציה של מתחת ל 3%.

בנוסף, במהלך השבוע בנק ישראל החליט לעדכן את אומדן הצמיחה לשנת 2012 כלפי מעלה ל 3.1% וזאת לאחר שהוריד לפני שלושה חודשים את תחזית הצמיחה לשיעור של 2.8%. כמו כן, פרסם בנק ישראל בפעם הראשונה תחזית צמיחה לשנת 2013 כאשר הצפי הוא לשיעור צמיחה של 3.5%.

מלבד השינויים במדדי הצמיחה, על פי בנק ישראל הסיכון להסתבכות המצב בעולם פחתה כאשר "ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובשוקי ההון העולמיים החודש הפחיתו את הסיכונים להידרדרות משמעותית בפעילות הכלכלית באירופה ובארה"ב בזמן הקרוב".

לכן, האנלסטים של אגוד ממליצים להגדיל את החשיפה למניות ישראליות בטווח הקצר לשיעור של כ-50% מסך תיק ההשקעות, ואת היתר לפזר בחו"ל עם עדיפות לשוקי המניות בארה"ב - בעיקר בשל התאוששות הכלכלה.